شهردار اصفهان: استارتاپ‌ها عامل تعامل اصفهان و پورتو هستند

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم مجموعه مدیریت شهری در دوره‌های بعد بتواند از فرصتی که برای توسعه روابط اصفهان با دیگر شهرها و بهزیستی مردم و ارتقای صنعت گردشگری پیش آمده، نهایت استفاده را کرده و در آینده عدد خواهرخوانده‌های اصفهان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در مراسم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان ایران و پورتو پرتغال، اظهار کرد: این خواهرخواندگی با پیشنهاد سفارت ایران در پرتغال و پیگیری دو طرف اکنون تحقق پیدا کرد تا پورتو پانزدهمین خواهرخوانده اصفهان باشد و پس از آن با انعقاد قرارداد میان اصفهان و حیدرآباد هند شانزدهمین خواهرخواندگی این شهر شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر دو شهر نقاط مشترک زیادی دارند، افزود: ثبت بخشی از میراث تاریخی هر دو شهر در یونسکو باعث شده تا اصفهان و پورتو مقصد گردشگری بوده و در توسعه این امر جایگاه مهمی داشته باشند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی یک قرارداد بین دو شهرداری است اما زمینه را برای تعامل میان دو شهر ایجاد کرده و دانشگاه، باشگاه‌های ورزشی و مراکز فرهنگی شهرها می‌توانند در سایه این قرارداد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه برای تمام کسانی که تمایل دارند در حوزه‌های مختلف میان دو شهر نقش‌آفرینی کنند تسهیل‌گر است لذا از هم‌اکنون می‌توانیم تجارب خود را منتقل و برای توسعه روابط میان دو شهر از آن استفاده کنیم.

نوروزی گفت: پورتو در سال ۲۰۱۸ بهترین شهر استارتاپی اروپا بوده و اصفهان نیز فعالیت خوبی در سال‌های اخیر برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است که این امر می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری باشد.

وی افزود: با حمایت انجمن دوستی ایران و پرتغال، می‌توان هفته فرهنگی را در هر دو شهر برگزار کرد که نمونه آن را با خواهرخوانده‌های دیگر اصفهان تجربه کرده‌ایم.

شهردار اصفهان از شهردار پورتو درخواست کرد که از شهر زیبا و تاریخی اصفهان بازدید کند زیرا این شهر، یک شهر مهم جهانی در عرصه‌های مختلف است و تاکید کرد: امیدوارم قرارداد خواهرخواندگی برای هردو شهر سبب خیر و برکت باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تقدیر از بخش امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، نقش آن را در توسعه روابط اصفهان با دیگر شهرها بسیار مهم دانست و گفت: در این دوره مدیریت شهری دو شهر به خواهر خوانده‌های اصفهان اضافه شد و یکی نیز در شرف اضافه شدن است؛ در کنار آن، چند شهر که روابط خواهرخواندگی با آن‌ها به فراموشی سپرده شده بود، با به میدان آمدن بخش بین‌الملل شهرداری مجدداً احیا شد.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: مجموعه مدیریت شهری در دوره‌های بعد بتواند از این فرصت برای توسعه روابط اصفهان با دیگر شهرها و بهزیستی مردم و ارتقای صنعت گردشگری پیش آمده، نهایت استفاده را کرده و در آینده عدد خواهرخوانده‌های اصفهان افزایش یابد تا این شهر بتواند از همه ظرفیت‌های بین‌المللی خود استفاده کند.

وی گفت: اگر این شور و شعف و انگیزه قوی در شهرداری نبود موفقیت‌ها در عرصه بین‌المللی اتفاق نمی‌افتاد بنابراین از تمام کسانی که در این مسیر تلاش کردند کمال تشکر را دارم.

کد خبر 510288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.