اصفهان با پرتغال رابطه‌ای ۵۰۰ ساله دارد

سفیر ایران در پرتغال گفت: دو کشور ایران و پرتغال از ۵۰۰ سال پیش به ویژه در زمانی که اصفهان پایتخت حکومت صفوی بوده، ارتباطات گسترده‌ای باهم داشته‌اند و از لحاظ پیشینه تاریخی و داشتن میراث فرهنگی شهرهایی شاخص هستند و از مقاصد مهم گردشگری محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی دامن پاک در مراسم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان ایران و پورتو پرتغال، اظهار کرد: خرسندم که در خدمت دو شهردار اصفهان و پورتو برای انعقاد این قرارداد هستم و از هر دو برای برقراری پیوند میان دو شهر که فرایند آن بیش از یک سال به طول انجامید تشکر می‌کنم.

وی خواهرخواندگی اصفهان و پورتو را حاصل تلاش مستمر هر دو طرف دانست و افزود: بر این باورم که خواهرخواندگی می‌تواند بستر و چهارچوبی برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و سایر حوزه‌ها فراهم کند و چند هفته پیش در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر پورتو دلایلی که لازم است پیوند میان دو شهر ایجاد شود را تشریح کردم.

سفیر ایران در پرتغال ادامه داد: دو کشور از ۵۰۰ سال پیش به ویژه در زمانی که اصفهان پایتخت حکومت صفوی بوده، ارتباطات گسترده‌ای باهم داشته‌اند و از لحاظ پیشینه تاریخی و داشتن میراث فرهنگی شهرهایی برجسته و از مقاصد مهم گردشگری محسوب می‌شوند.

وی به حضور فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ پرتغال اشاره و اضافه کرد: فارغ از بحث‌های فرهنگی، حوزه‌های ورزشی نیز می‌تواند عاملی برای تعامل بیشتر میان دو شهر باشد همانطور که سپاهان اصفهان در صدد امضای پیمان همکاری با باشگاه پورتو قرار دارد.

دامن‌پاک خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان ارتباط نزدیکی با همتای پورتویی خود دارد و اقتصاد می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری میان دو شهر باشد.

وی به ارتباط دانشگاه‌های اصفهان و پورتو اشاره کرد و در خصوص لزوم توسعه روابط فرهنگی میان دو شهر گفت: امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه‌های فرهنگی به ویژه آن که انجمن دوستی ایران و پرتغال هم‌اکنون فعال است، می‌تواند سبب توسعه روابط شود. شایسته است هفته فرهنگی پورتو در اصفهان برپا شود.

کد خبر 510283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.