کمک‌ اتاق بازرگانی ایران برای ریشه‌کنی کرونا در کشور

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران گفت: کمک‌های اقتصادی بخش خصوصی به استان‌های مختلف کشور برای مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران اظهار کرد: با شیوع سریع ویروس کرونا در کشور و مشخص شدن ابعاد و تبعات این بیماری مرگبار و از سویی حجم قابل توجه و گسترده نیازمندی به اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی، بخش خصوصی وارد میدان شد تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند.

وی ادامه د اد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور پیشگیری، مبارزه و درمان این بیماری، تلاش کرد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قابل توجه مجموعه‌های خود و فعالان اقتصادی، همراه با دولت محترم و فعالان حوزه درمان، به مبارزه با این ویروس بپردازند.

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، ستاد و کمیته‌های مبارزه با کرونا در اتاق ایران تشکیل شد تا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در جهت تأمین تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، ضدعفونی مراکز حساس و نیز یاری رساندن به اقشار آسیب دیده در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از آغاز پیک پنجم شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی و خرید تجهیزات مورد نیاز این استان انجام شد. تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی در مجموع به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستانی ۶۰۰ لیتری، دستگاه‌های ونتیلاتور، پمپ سرم، کیت تست PCR و کیت تست رپید و دماسنج دیجیتال طبی است و اتاق ایران تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا از کشور در کنار مردم و جامعه خواهد ایستاد.

کد خبر 510228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.