۹۰ درصد کانادایی‌های مبتلا به کرونا، واکسینه نیستند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد کانادایی‌هایی که به کرونا مبتلا هستند، واکسن کووید-۱۹ را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که از زمان آغاز واکسیناسیون در تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی تا کنون ۸۹.۹ درصد افراد در کانادا هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. متخصصان اعلام کرده‌اند که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده در این کشور ۶۹ درصد کمتر از افراد واکسینه نشده بوده است.

علاوه بر این خطر مرگ و میر ناشی از ابتلای بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده نیز ۴۹ درصد کمتر از افراد واکسینه نشده بوده است. متخصصان کانادایی اعلام کرده‌اند اکثر افرادی که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند حتی برخی از آن‌ها پیش از این هم به بیماری کووید -۱۹ دچار شده‌اند اما واکسن تزریق نکرده‌اند.

آمار ارائه شده نشان می‌دهد که ۸۴.۸ درصد شهروندان کانادایی که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند در حالی که ۸۲.۳ درصد افرادی که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند نیز واکسینه نشده بودند البته در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در بیمارستان و مرگ و میر به دلیل این بیماری در سراسر کشور کاهش یافته است.

با وجود این که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در حال کاهش است در حال حاضر ۷۰ درصد شهروندان کانادایی به گونه‌های جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. گونه دلتا ویروس کرونا که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد به گونه نگران کننده در این کشور تبدیل شده است به طوری که تا کنون ۴۰ درصد از مبتلایان به کووید -۱۹ در کانادا به گونه دلتا ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کد خبر 510172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.