بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در سطح ۳۷ هزار دلار متوقف شد و یکی از دلایل این توقف مقاومت کانال نزولی خود می‌باشد که احتمال ریزش را افزایش می‌دهد، در صورت تأیید شدن این مقاومت داینامیک احتمال ریزش مجدد تا سطح ۲۷ هزار دلار وجود دارد اما اگر بخواهد موج B خود را تکمیل کند باید تا محدوده ۴۷ هزار دلار رشد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۳۷ هزار و ۴۳ دلار، کاهش ۴.۶۸ درصدی
  • اتریوم ۲ هزار و ۱۹۱ دلار
  • بایننس کوین ۳۰۳ دلار و ۴۹ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۲۵ سنت
  • دوج کوین ۲۰ سنت
  • ریپل ۶۲ سنت
  • پولکادات ۱۳ دلار و ۶۶ سنت
  • یونی سواپ ۱۸ دلار و ۱۳ سنت
  • بیت کوین کش ۴۷۵ دلار و ۴۹ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل ۳۰ تیر

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

واکنش به خط حمایتی و بازگشت دلیل اصلی مثبت شدن بیت کوین در ۲۴ ساعته اخیر است.

(تحلیل‌ها نظر تحلیلگر می‌باشد و مبنای معاملات شما نباید قرار بگیرد، سلب مسئولیت)

تحلیل ۲ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین به محدوده مقاومت خط میانی خود رسیده است، اگر بتواند از این سطح عبور کند پتانسیل رسیدن به قیمت ۳۵ هزار دلار را دارد و اگر سطح مقاومتی ایفای نقش کند احتمال اصلاح در این روند وجود دارد.

تحلیل ۳ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین توانست از مقاومت خط روند میانی خود عبور کند، مقاومت بعدی پیش روی این رمز ارز محدوده ۳۵ هزار دلار است.

بیت کوین ۴ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

به نظر می‌رسد در حال تکمیل موج b اصلاحی باشد و پتانسیل دستیابی به قیمت ۴۵ هزار دلار را داشته باشد، عموماً موج B را دامی برای معامله گران می‌نامند، در این ساختار و این الگو به شدت باید محافظه کار بود و به معنای شروع یک روند جدید نیست.

بیت کوین ۵ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در سطح ۳۷ هزار دلار متوقف شد و یکی از دلایل این توقف مقاومت کانال نزولی خود می‌باشد که احتمال ریزش را افزایش می‌دهد، در صورت تأیید شدن این مقاومت داینامیک احتمال ریزش مجدد تا سطح ۲۷ هزار دلار وجود دارد اما اگر بخواهد موج B خود را تکمیل کند باید تا محدوده ۴۷ هزار دلار رشد کند، به هر حال در این بازه قیمتی نقطه ورود امنی وجود ندارد.

اخبار مهم

استقبال ایرلند از طرح سخت‌گیرانه اروپا در قبال ارزهای دیجیتال

نهادی مالی در ایرلند از طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا در قبال ارزهای دیجیتال که با هدف مقابله با پول‌شویی ارائه شده است، اعلام حمایت کردند. فدراسیون بانکداری و پرداخت‌های این کشور معتقد است این طرح جدید هرگونه تراکنش مشکوک بین مرزی را در این اتحادیه از بین می‌برد. کیث گراس، مدیر واحد امنیت و مقابله با جرایم مالی در این نهاد ایرلندی، افزود این اصلاحات سخت‌گیرانه در «شناسایی، جلوگیری و مختل کردن عملیات پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم» در ایرلند و سرتاسر اتحادیه اروپا تأثیر بسزایی خواهد داشت. کمیسیون اتحادیه اروپا هفته گذشته طرحی را در راستای ردیابی تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال پیشنهاد داده بود.

۸۱ کشور جهان در حال بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند

مطابق داده‌های منتشر شده مرکز ژئو اکونومیک اندیشکده شورای آتلانتیک، در حال حاضر ۸۱ کشور مختلف در جهان مشغول انجام مطالعه و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود هستند. این آمار نسبت به ماه مه سال گذشته نشان می‌دهد که ۴۶ کشور جدید در این مدت کار بر روی ارز دیجیتال بانک مرکزی را آغاز کرده‌اند. علاوه بر این نیز تاکنون ۵ کشور به طور کامل ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

این مرکز می‌گوید ۸۱ کشوری که در حال بررسی و کار بر روی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند، بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان مربوط به اقتصادهای آنان است. در بخش دیگری از داده‌های این نهاد آمده است که در میان ۴ بانک مرکزی بزرگ جهان (فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک مرکزی بریتانیا)، آمریکا در توسعه CBDC خود از همه عقب‌تر است.

ادعای عضوی ناشناس از شرکت آمازون: آمازون امسال قصد دارد پرداخت از طریق بیت کوین را بپذیرد

یک منبع ناشناس در شرکت آمازون در مصاحبه با روزنامه تجاری سیتی ای ام (City A.M) در لندن، اعلام کرده است که این شرکت بزرگ قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۱، بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت بپذیرد و احتمالاً زمینه را برای پذیرش گسترده‌تر معاملات ارزهای دیجیتال، فراهم کند. طبق گزارشی که روز یکشنبه منتشر شده است، این فرد ناشناس در مصاحبه با روزنامه سیتی ای ام گفت: «این یک اقدام ناشیانه برای ارائه راحل‌های پرداخت با ارزهای دیجیتال در مقطعی از آینده نیست، بلکه یک بخش کامل، به خوبی ارزیابی‌شده و جدانشدنی از مکانیز کاری شرکت آمازون است.»

تعداد خودپردازهای بیت کوین از مرز ۲۴ هزار دستگاه گذشت

بنا بر گزارش‌ها، شمار دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان از مرز ۲۴ هزار عدد گذشته است. این دستگاه‌ها در ۷۵ کشور نصب شده‌اند و آمریکا با ۲۱ هزار و ۱۶۱ دارای بیشترین خودپرداز بیت کوین است. کانادا با هزار و ۶۹۸ دستگاه رتبه دوم را در اختیار دارد و بریتانیا با ۱۷۴ خودپرداز بیت کوین در جایگاه بعد است. گفتنی است تعداد دقیق این دستگاه‌ها در حال حاضر ۲۴ هزار و ۲۲ است.

ایلان ماسک در توییترش با میم فیلم ماتریکس سراغ دوج کوین رفت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییت جدید خود از دنبال کنندگانش خواسته تا جهان بینی مبتنی بر ارزهای فیات را کنار بگذارند. او در صفحه خود یک میم با اشاره به فیلم ماتریکس منتشر کرده که در آن نئو (شخصیت فیلم ماتریکس) از مورفئوس، سگ شیبا پرسیده که آیا او به نئو می‌گوید که می‌تواند با دوج کوین پول زیادی به دست آورد؟

سگ شیبا اینو نیز در پاسخ به نئو می‌گوید که بر روی سودهای مبتنی بر ارزهای فیات تمرکز نکند، زیرا دوج کوین همان پول است.

مدیرعامل رابین‌هود از احتمال ارائه کیف پول ارز دیجیتال در این پلتفرم خبر داد

ولاد تنف، مدیر عامل پلتفرم معاملاتی رابین‌هود، این شرکت ممکن است به زودی کیف پول ویژه ارز دیجیتال خود را ارائه کند. به گزارش بیزینس اینسایدر، تنف روز شنبه در یک کنفرانس مجازی گفته است: «ما در پشت صحنه کارهای زیادی انجام داده‌ایم تا به درخواست‌های مشتریان ارز دیجیتال خود پاسخ مناسبی دهیم. ما می‌دانیم که شما کیف پول می‌خواهید.»

گفتنی است که مشتریان ارز دیجیتال پلتفرم رابین‌هود، توانایی انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به کیف پول‌های دیگر را ندارند و این محدودیت انتقادات شدیدی را از سوی کاربران به دنبال داشته است.

رشد ۲۸ درصدی توکن ICP طی شبانه‌روز گذشته

توکن اینترنت کامپیوتر دفینیتی (ICP ) طی یک روز گذشته با رشد ۲۸ درصدی به ۴۵ دلار رسید. این اولین افزایش قیمت چشمگیر ICP از ماه گذشته است. رشد قیمتی اخیر این توکن اندکی پس از آن اتفاق افتاد که دفینیتی در توییت خود اعلام کرد که بلاک چین این پروژه از ۱۰۰ میلیون بلاک عبور کرده است. گفتنی است که در روزهای اخیر به اتهام فروش توکن‌های ICP به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده، علیه دفینیتی شکایت شده بود که این شکایت تأثیر فوری چندانی بر بهای توکن اینترنت کامپیوتر نداشت.

توقیف ۳۳ میلیون دلار ارز دیجیتال در برزیل درپی تحقیقات پول‌شویی

پلیس برزیل در طی عملیاتی برای تحقیقات در صرافی‌های ارزهای دیجیتال در این کشور، حدود ۳۳ میلیون دلار ارز دیجیتال را توقیف کرده است. این تحقیقات اکنون نیز در جریان است و پلیس برزیل ادعا می‌کند که چندین صرافی در این کشور به گروه‌های تبهکاران برای پول‌شویی کمک می‌کرده اند. پلیس برزیل درپی این تحقیقات، ۱۷ شرکت جعلی را کشف کرد که پول‌شویی از طریق ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کردند.

تعبیه پاداش بیت کوین در یک بازی معمایی

یک بازی معمایی برای اولین نفری که معمای بازی را حل کند، پاداش بیت کوینی در نظر گرفته است. در این بازی که «Who Stole My Beard / چه کسی ریش مرا دزدید» نام دارد، ۱۲ تکه کاغذ مجازی وجود دارد که روی هرکدام یک کلمه نوشته شده است. این کاغذها با هم عبارت بازیابی یک کیف پول الکتروم والت (Electrum Wallet) حاوی مقداری بیت کوین را تشکیل می‌دهند که برای پاداش حل معما اختصاص داده شده است. گفتنی است که سازندگان بازی اعلام نکرده‌اند در کیف پول چه مقدار بیت کوین وجود دارد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 510089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.