ظهور کانتینرهای هوشمند بازیافت در بلژیک

مردم لون، مرکز ایالت برابانت فلاندری در کشور بلژیک با پیدایش کانتینرهای جدید دفع پسماند در سراسر شهر، حس زندگی در شهر هوشمند را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر لون سطل‌های زباله‌ای در سراسر شهر نصب کرده‌اند که از طریق سنسورهای هوشمند زمان پر شدن هر کدام را به مرکز هشدار می‌دهد تا متولیان برای تخلیه آن اقدام کنند. شهردار اعلام کرده که این سطل‌ها به طور آزمایشی در معابر شهر قرار گرفته است و در صورت کارآمدی، تعداد بیشتری از آن‌ها یا حتی نوع پیشرفته‌تری در نقاط مختلف قرار خواهد گرفت تا از انباشته شدن زباله در گوشه و کنار شهر و تبعات منفی آن بر سلامت مردم و محیط زیست جلوگیری شود.

گزارشات حاکی است که پس از کاهش چشمگیر قرنطینه‌های کرونایی، گرایش مردم به حضور در فضاهای عمومی افزایش یافته و این رویداد چالش‌های خاص خود را در پی داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش دورریزهای خوراکی و سرریز شدن سطل‌های زباله اشاره کرد در همین راستا مدیران شهر برای پیشگیری از آلودگی محیط، کانتینرهایی را در بعضی از نقاط شهر نصب کرده‌اند که با استفاده از نور خورشید امکان عملکرد هوشمند سنسورها را فراهم می‌آورد و زمان پر شدن سطل‌های آن را به مرکز اطلاع می‌دهد تا برای تخلیه به موقع آن‌ها اقدام شود.

ظهور کانتینرهای هوشمند بازیافت در بلژیک

طبق شواهد با وجود این که کارکنان شهرداری به طور مرتب و چندین بار در طول روز سطل‌های زباله در سراسر لون را تخلیه می‌کنند، باز هم زباله‌ها در بعضی از این کانتینرها سرریز می‌شود به همین دلیل روش‌های قبلی جمع‌آوری زباله دیگر پاسخگوی این حجم از تولید ضایعات شهر نیست و لازم است به شیوه‌های هوشمند این مشکل برطرف شود.

جالب است بدانید که شهردار لون تصمیم دارد در آینده نزدیک نوع دیگری از سطل‌های هوشمند را در شهر نصب کند که زباله‌ها را حدود ۳۰ برابر فشرده می‌کند و با بهره‌گیری از نیروی خورشیدی، سنسورهای کوچکی را فعال می‌کند که برای هشدار زمان پر شدن کانتینرها نصب می‌شود.

ظهور کانتینرهای هوشمند بازیافت در بلژیک

کد خبر 510067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.