شهربازی گرگان پروژه‌ای ملی است

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: اجرای پروژه شهربازی این شهر با پیمانکاری قرارگاه خاتم آغاز شد، حدودا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مقرر شده این پروژه در ۱۸ ماه تکمیل شود و اکنون حدود ۹ ماه از اجرای آن می‌گذرد.

مرتضی فاضلی‌عارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه شهر بازی گرگان در ابتدای کار با ۱۵ هکتار زمین شروع شد و در حال حاضر سه هکتار دیگر به زمین شهر بازی اضافه شده است تا بتوانیم سایت سورتمه بسیار خوبی داشته باشیم و در مجموع ۱۸ هکتار کل زمین مصرفی شهر بازی ما است.

وی افزود: عملیات اجرایی شهر بازی گرگان شهریور ماه ۹۹ آغاز و پروژه بر اساس بودجه شهرداری فازبندی شد.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: بودجه شهر بازی را سال گذشته هزار میلیارد تومان و امسال ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌اند که برای ساخت ابنیه هزینه شده و اقدامات اجرایی شامل دیواره سازی‌ها، ساخت راه پله‌ها و دسترسی‌ها است.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه شهر بازی این شهر با پیمانکاری قرارگاه خاتم آغاز شد، حدوداً ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مقرر شده این پروژه در ۱۸ ماه تکمیل شود و اکنون حدود ۹ ماه از اجرای آن می‌گذرد.

فاضلی‌عارف تصریح کرد: شهرداری تلاش دارد در حین اجرای کار کمترین مشکلات ایجاد شود البته ممانعت‌هایی که همسایگان در زمین‌های مجاور دارند موجب ایجاد تعارضاتی میان این زمین و زمین‌های مجاور شده است که شهردار گرگان، شهردار منطقه دو و و بخش حقوقی شهرداری گرگان به شدت این موضوع را دنبال می‌کنند تا این موانع زودتر برطرف شود و کل زمین را در اختیار داشته باشیم.

پروژه‌ای ملی و بزرگ

وی با تاکید بر این که ادارت حفاری، آب و برق و گاز بیشترین همکاری را داشته اند، گفت: خرید برخی وسایل شهر بازی برای سرمایه گذار صرف ندارد در حالی که خرید برخی وسایل دیگر به صرفه است.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان ادامه داد: وسایلی مانند سورتمه و چرخ و فلک معمولاً پر هزینه است، اما می‌تواند درآمدهای خوبی برای سرمایه‌گذار داشته باشد از این جهت دو تا سه هکتار زمین به شهر بازی اضافه کردیم تا زمین مورد نیاز برای ساخت سورتمه منحصر به فرد در اختیار باشد زیرا سه حرکت دایره‌ای کامل در مسیر سورتمه داریم.

وی با بیان این که شهر بازی گرگان پروژه‌ای ملی و بسیار بزرگ است، تاکید کرد: شهر بازی گرگان در ارتفاع احداث شده است، این اختلاف ارتفاع میان سایت شهر بازی و دامنه کوه موجب تراس‌بندی‌های متفاوت شده در حالی که تمامی شهر بازی‌های کشور بدون استثنا در مسیر تخت قرار دارد.

فاضلی‌عارف با بیان این که ساخت این شهر بازی در ارتفاع موجب ایجاد چشم‌انداز زیبایی از دشت گرگان شده است، خاطرنشان کرد: هدف این است همانطور که روزی مشهد بزرگترین چرخ و فلک و بزرگترین ترن را داشت، گرگان نیز از وسایل درجه یک و منحصر به فرد در این شهر بازی استفاده کنیم تا همه، شهر گرگان را به نام این شهر بازی آن بشناسند.

کد خبر 510046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.