قیمت گوشت قرمز کاهش یافته است

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در چند هفته اخیر قیمت گوشت به دلیل افزایش عرضه دام به بازار، روند کاهشی داشته و امید است در آینده بتوان با برطرف کردن مشکلات تامین نهاده، علوفه و آب، دام موجود را حفظ کرده و نگرانی برای آینده گوشت قرمز به وجود نیاید.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در چند هفته اخیر قیمت گوشت به دلیل افزایش عرضه دام به بازار، روند کاهشی داشته و امید است در آینده بتوان با برطرف کردن مشکلات تأمین نهاده، علوفه و آب، دام موجود را حفظ کرده و نگرانی برای آینده گوشت قرمز به وجود نیاید.

وی افزود: شرایط بازار گوشت قرمز بیش از حد نرمال شده و از رونق افتاده به طوری که برای تولید کننده ایجاد ضرر می‌کند.

صادرات دام سبک هنوز عملیاتی نشده است

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هنوز شیوه نامه اجرایی و شرایط صادرات گوشت قرمز به استان‌ها ابلاغ نشده است لذا امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد.

ایراندوست اضافه کرد: گوشت قرمز که به بازار عرضه می‌شود بیش از نیاز مشتری است در چنین شرایطی با صدور مجوز صادرات، علاوه بر ارزآوری، مشکلات تأمین علوفه و نهاده دام کاهش یافته و نقدینگی دامداران نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اکنون دامداران برای فروش دام در کشور با مشکلاتی از جمله قیمت کم، نبود خریدار یا به موقع پرداخت نشدن مطالبات مواجه هستند، این موضوعات منجر به ضرر دامداران شده است بنابراین صادرت می‌تواند عرضه و تقاضای گوشت را تنظیم کند.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: البته دام مازاد مجوز صادرات نداشته و فقط دام پرواری مازاد با نظارت کامل صادر می‌شود تا مشکلی برای تأمین گوشت در آینده به وجود نیاید.

کد خبر 510021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.