کاهش ۵۸ درصدی درآمد اتوبوسرانی بیرجند در دوران شیوع کرونا

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: این خسارت ناشی از کاهش تعداد مسافر در دوران کرونا بوده است.

به گزارش ایمنا، یدالله غلامپور در این باره اظهار کرد: آمار جابه‌جایی مسافر در شهر بیرجند از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا تیر ۱۳۹۹، ۱۵ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر با درآمدزایی هشت میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیر امسال چهار میلیون و ۳۳۰ هزار نفر با درآمدزایی سه میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان جابه‌جا شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند عنوان کرد: در مجموع بر اثر کرونا ۷۱.۶ درصد کاهش از نظر جابه‌جایی مسافر داشته‌ایم و از نظر درآمدزایی نیز ۵۸.۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سه ماه نخست سال جاری ۷۱۰ هزار و ۲۸۶ نفر مسافر در شهر بیرجند جابه‌جا شدند که نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ یعنی قبل از بحران کرونا ۷۲ درصد کاهش داریم.

غلامپور گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بیرجند بالای ۱۰ سال عمر دارند، یعنی کیفیت لازم را برای ارائه خدمات مطلوب ندارند.

وی اضافه کرد: عمر مفید اتوبوس‌ها قبلاً ۱۰ سال بود که به توجه به شرایط کشور و ندادن اتوبوس نو به شهرداری‌ها در حال حاضر عمر مفید ناوگان به ۱۵ سال افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در خصوص گلایه‌مندی برخی شهروندان از تأخیر ناوگان اتوبوسرانی گفت: وضعیت کرونا به گونه‌ای است که وضعیت تصمیم‌گیری برای فعالیت اتوبوس‌ها شناور و مقطعی بر اساس رنگ‌بندی است.

وی تاکید کرد: علت تأخیر اتوبوس‌ها کاهش شدید مسافر در این شرایط قرمز کروناست و در برخی محلات کاهش شدید مسافر را داریم.

غلامپور افزود: به طور میانگین اکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است و آمار میانگین روزانه جابه‌جایی مسافر در حال حاضر ۹ هزار نفر بوده که قبل از کرونا این رقم ۵۵ هزار نفر بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 510017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.