جشنواره صنایع دستی فرصتی برای جهانی سازی هنر و صنعت

دبیر کارگروه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، گفت: جشنواره صنایع دستی آوردگاهی بین المللی برای معرفی آثار فاخر هنرمندان ایران به دنیا است.

به گزارش ‌ایمنا و به نقل از دبیرخانه جشنواره صنایع دستی ایران، ستار کیانپور گفت: ایران اسلامی در حوزه صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی به لحاظ قدمت تاریخی صنایع دستی دارد و بیش از یک سوم صنایع دستی دنیا از آن است، با این وجود تا کنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای ایجاد بستر مناسب و رشد و توسعه شرایط اقتصادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از راهکارهای رونق در حوزه صنایع دستی ایجاد رویدادهای بین‌المللی است، افزود: شاید یکی از نیازهای ما برای معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی، ایجاد یک جایزه بین‌المللی باشد که با خلق این جایزه بین‌المللی بتوانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را در حوزه صنایع دستی به دنیا معرفی کنیم و در حقیقت جشنواره بین‌المللی که هم اکنون در شهر اصفهان در حال اجرا است می‌تواند شروع این مسیر روشن را برای کشورمان رقم بزند.

دبیر کارگروه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: هدف و تلاش ما عملیاتی کردن معماری این رویداد در حوزه ترویج، تولید و فروش صنایع دستی و معرفی بخش‌های مختلف آن در حوزه طراحی، بسته‌بندی و فروش صنایع دستی پر رونق و صنایع دستی فراموش شده به دنیا است.

کیانپور ادامه داد: در این جشنواره یک آوردگاه بین‌المللی شکل گرفته تا هنرمندان در یک ویترین بین‌المللی بتوانند آثار و توانمندی‌های خود را به دنیا معرفی و برای انتقال به نسل آینده نگهداری کند.

وی اضافه کرد: از طرفی جایزه جشنواره بین‌المللی صنایع دستی از لحاظ اعتبار و شهرت می‌تواند مانند یک اسکار جدید در سطح جهان معرفی شود.

کد خبر 510014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.