آیا افراد واکسینه شده می‌توانند ناقل بیماری کووید-۱۹ باشند؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده نیز می‌توانند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند و ناقل آن باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده ویروس کرونا زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده است در این بین شیوع جهش‌های جدید این ویروس نیز سلامت افراد را بیش از پیش تهدید کرده است به همین دلیل موضوع واکسیناسیون از اهمیت زیادی برخوردار شده است. محققان معتقدند که دریافت واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

چرا واکسیناسیون از اهمیت بالایی برخوردار است؟

ویروس جدید کرونا ممکن است همه افراد را تحت تأثیر قرار دهد البته ممکن است شدت آن متفاوت باشد و تأثیر متفاوتی بر بدن افراد داشته باشد. از آنجایی که در حال حاضر گونه‌های جدید ویروس کرونا با سرعت زیادی در حال گسترش است دریافت واکسن کرونا در اولویت قرار گرفته و به افراد توصیه شده است که در زمان تعیین شده واکسن کرونا را تزریق کنند.

آیا واکسن کرونا با گونه‌های جدید ویروس کرونا مقابله می‌کند؟

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد حتی افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند نیز به گونه‌های مختلف ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما متخصصان بر تأثیر قابل توجه واکسن‌های کرونا بر گونه دلتا تاکید کرده‌اند. نتایج بررسی‌های انجام شده ثابت کرده است که واکسن‌های کوواکسین و کووی‌شیلد تأثیر گونه دلتا ویروس کرونا را خنثی می‌کند.

نتایج پژوهش‌های مربوطه نشان می‌دهد که واکسن فایزر نیز خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه دلتا ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به همین دلیل، در حال حاضر بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ دریافت واکسن است.

آیا افراد واکسینه شده نیز به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند؟

افرادی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند تا حدودی در برابر بیماری مورد نظر ایمن خواهند شد اما به این معنا نیست که خطر ابتلا به بیماری صفر است. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده نیز به ویروس کرونا آلوده شده‌اند اما بیشتر آن‌ها نوع بدون علامت بیماری را تجربه کرده‌اند.

آیا افراد واکسینه شده می‌توانند ناقل بیماری کووید -۱۹ باشند؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده نیز می‌توانند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند و ناقل این بیماری باشند، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که دریافت واکسن نه تنها خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال این که فرد به یک ناقل بدون علامت تبدیل شود نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند.

متخصصان معتقد هستند احتمال ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده کمتر از افرادی است که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. نتایج مطالعات انجام شده در انگلستان و ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که بروز گونه دلتا در میان افراد واکسینه شده بسیار خفیف‌تر است.

آیا افراد واکسینه شده نیز باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند؟

همه افراد حتی کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند باید اقدامات پیشگیرانه را به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ رعایت کنند زیرا عملکرد ویروس کرونا بسیار غیرقابل پیش‌بینی است به همین دلیل توصیه شده است که افراد همواره از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و دستان خود را مرتب بشویند یا ضدعفونی کنند.

کد خبر 510007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.