تکمیل اجرای طرح مزایده ۶ هزار محدوده معدنی در آینده نزدیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اجرای همه مراحل مزایده سراسری محدوده‌های معدنی به صورت شفاف و قانونی، از تکمیل اجرای این طرح بزرگ در آینده نزدیک با افزایش تعاملات بین‌دستگاهی خبر داد.

به گزارش ایمنا، «علیرضا رزم‌حسینی» در نشست بررسی چگونگی تداوم مزایده سراسری محدوده‌های معدنی، اجرای این طرح را در راستای اجرای تکالیف قانونی وزارتخانه و همچنین تأکیدات مقام‌های عالی نظام عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح بزرگ به صورت کاملاً شفاف و قانونی در جریان است و با استقبال بسیار خوب افراد دارای صلاحیت فنی و مالی همراه شده است.

وی با اشاره به برخی ابهام‌های ایجاد شده درباره اجرای این طرح، گفت: از روز نخست اجرای مزایده سراسری ۶ هزار محدوده معدنی، حجم عظیمی از سنگ‌اندازی‌ها، کم لطفی‌ها و مانع تراشی‌ها در مسیر اجرای آن را پیش‌بینی می‌کردیم و با علم به گستردگی هجمه‌سازی‌ها علیه این طرح عدالت‌گستر نسبت به اجرای آن اقدام شد.

رزم‌حسینی ادامه‌داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره از حضور و همراهی همه نهادهای نظارتی در مسیر اجرای طرح‌ها و فرایندهای اقتصادی این وزارتخانه استقبال کرده است و در خصوص اجرای طرح فعال‌سازی معادن نیز براساس نظرات اعلامی مسؤولان دستگاه قضائی هیچ‌گونه شائبه‌ای متوجه این وزارتخانه نبوده و نیست.

وی از وجود برخی غرض‌ورزی‌های سیاسی و جریان‌سازی‌های رسانه‌ای علیه این طرح خبر داد و خاطرنشان‌کرد: برخی صحنه‌آرایی‌های مخرب رسانه‌ای، آگاهانه یا نا آگاهانه کاهش اعتماد مردم نسبت به نظام را در پی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از تعاملات و همراهی‌های دستگاه قضائی در مسیر رشد تولید کشور، تکمیل هرچه سریع‌تر فرایند اجرایی طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور را با افزایش تعاملات بین دستگاهی خواستار شد.

تداوم روند اجرای مزایده‌های معدنی، به‌زودی

در ادامه این نشست، معاون قضائی دادستان کل کشور با تقدیر از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر اقدام‌های بدون شائبه این وزارتخانه در جریان اجرای این طرح تأکید کرد.

«سعید عمرانی» اقدام‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای عمل به تکالیف قانونی در اجرای ماده ۱۰ قانون معادن و همچنین بند «ط» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را بدون شائبه عنوان کرد و افزود: در همه دوران مسوولیت تلاش کردیم بیشترین همراهی و همکاری را در راستای ارتقای شاخص‌های تولید کشور با مدیران وزارتخانه برقرار کرده و موانع فعالیت و تلاش آنان را رفع کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با اشاره به سلامت، پاک‌دستی و عملکرد مطلوب وزیر صنعت در طول دوران تصدی این مسؤولیت، خاطرنشان‌کرد: با تاکید بر عدم‌ابطال یا لغو مزایده‌های مربوط به اجرای مزایده سراسری ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور، به‌زودی شاهد تداوم روند اجرای مزایده‌ها پس از انجام برخی هماهنگی‌ها و تعاملات بین‌دستگاهی در حوزه‌های اجرایی و نظارتی خواهیم بود.

وی نظرات و دیدگاه‌های عنوان شده در این نشست را از سر دلسوزی و دغدغه‌مندی نسبت به مصالح عمومی کشور دانست و ادامه‌داد: ردپای برخی فضاهای سیاسی و افراد در سایه حوزه‌های اقتصادی در ایجاد چالش‌هایی نظیر آنچه که در پیرامون اجرای طرح فعال‌سازی معادن دیدیم، وجود دارد.

عمرانی در پایان با اشاره به تقطیع صحبت‌هایش درباره اجرای این طرح، تصریح‌کرد: در نامه اخیر خود به وزیر صنعت همه تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا مانع ایجاد خدشه در عملکرد وزارت صنعت در جریان اجرای مزایده سراسری محدوده‌های معدنی در افکار عمومی شویم.

به گزارش ایمنا، بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه گذشته آئین آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رؤسای سازمان‌های صنعت استانی و تشکل‌های بخش خصوصی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 509941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.