کرونا، دلیل خاموشی روشنایی‌های غیر ضروری شهر نبوده است

شهردار گرگان گفت: خاموشی‌ها در سطح شهر مربوط به شیوع پیک جدید کرونا نیست، یک ماه است که شهرداری گرگان این اقدام را به منظور کمک به کمتر شدن قطعی برق انجام می‌دهد.

عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که وضعیت گرگان از لحاظ شیوع کرونا قرمز است، اظهار کرد: شهرداری گرگان با آغاز پیک پنجم کرونا و متناسب با وظایف و اختیارات خود، همینطور دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی کرونا نسبت به تعطیلی تفرجگاه‌های داخل شهر و پارک جنگلی ناهارخوران و النگ‌دره اقدام کرده است.

وی با بیان این که حمل و نقل عمومی گرگان نیز به منظور ارائه خدمات بهتر قبل از آغاز ساعت کاری ادارات سرویس دهی می‌کنند، افزود: توزیع ماسک از طرف شهرداری نیز در سطح محلات شهر در حال انجام است و ضدعفونی اماکن عمومی به طور متداوم انجام می‌شود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان از همان ابتدای شیوع کرونا هر روز نسبت به ضدعفونی اماکن، تأسیسات و تجهیزات و ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرده است و با نصب بنر در معابر شهر و در وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و اتوبوس نسبت به فرهنگ سازی و گوشزد توصیه‌های بهداشتی به شهروندان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اقدام کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان به منظور جلوگیری از بروز تجمع در شهر و فرهنگ سازی در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌های آموزشی خود را در سطح فضای مجازی داشته است.

دادبود تصریح کرد: با توجه به مشکلات قطعی برق که مردم شهرهای کشور از جمله مردم شهر گرگان را درگیر خود کرده است، برای کمک به کمتر شدن مدت زمان خاموشی‌ها، نورپردازی‌هایی را که معمولاً شب هنگام در شهر انجام می‌شده را فعلاً متوقف کرده است تا وضعیت تأمین انرژی برق بهتر شود.

وی تاکید کرد: این خاموشی‌ها در سطح شهر مربوط به شیوع پیک جدید کرونا نیست و یک ماه است که شهرداری گرگان این اقدام را به منظور کمک به کمتر شدن مدت زمان قطعی برق انجام می‌دهد؛ قبل از شیوع پیک جدید این تصمیم گرفته شده بود تا بخشی از نورپردازی‌‎ها و روشنایی‌ها که چندان ضروری نیست برای کمک به روشنایی منازل فعلاً متوقف شود.

کد خبر 509838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.