آیا افراد واکسینه نشده می‌توانند در رستوان حضور پیدا کنند؟

متخصصان معتقدند افراد واکسینه نشده نباید در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها حضور پیدا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمتر از نیمی از جمعیت ایالات متحده آمریکا به صورت کامل واکسینه شده‌اند. با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و بروز جهش‌های جدید لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. متخصصان باور دارند که افراد واکسینه نشده نباید در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها حضور پیدا کنند و غذا میل کنند.

میزان شیوع ویروس کرونا در ۴۸ ایالات آمریکا در هفته گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یافته است در ۳۴ مورد از این ایالت‌ها نیز تعداد مبتلایان جدید به بیماری کووید -۱۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است بنابراین ظرفیت بیمارستان‌ها در این کشور دوباره تکمیل شده‌ است علاوه بر این جوانان بیش از پیش به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند.

با وجود این که متخصصان باور دارند که واکسیناسیون مؤثرترین روش پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ است اما اطلاعات ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که تنها ۴۹.۱ درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته محققان، همه افراد حتی افراد واکسینه شده باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند. عدم دریافت واکسن کرونا نه تنها خود افراد را در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌دهد سلامت دیگران را نیز به خطر خواهد انداخت به همین دلیل توصیه شده است افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد خبر 509833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.