قبح‌شکنی شعارهای اعتراضی را هشدار داده بودیم/ نظرسنجی درباره عملکرد شورای پنجم مشهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دانشگاه فردوسی در چند نوبت درباره عملکرد شورای پنجم نظرسنجی کرده و نظر سه تا چهار هزار نفر از نخبگان و مردم عادی را پرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که در دوره پنجم شورای شهر تلاش کردیم شعارها و وعده‌هایی که دادیم را عمل کنیم، اظهار کرد: چهار سال پیش با مشارکت بیش از ۶۰ درصد مردم مشهد و رأی گسترده‌ای که به لیست امید دادند، اداره شهر در اختیار تیمی قرار گرفت که مشهور به لیست امید شد.

وی افزود: این که چقدر توانستیم به آن عمل کنیم یا چه نمره‌ای می‌گیریم بخشی را افکارسنجی‌ها نشان داد که دانشگاه فردوسی این کار را در چند نوبت انجام داده است. سه تا چهار هزار نفر جمعیت آماری بوده که به آن مراجعه و نظر نخبگان و مردم عادی پرسیده شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: چیزی که از نتیجه نظرسنجی‌ها برمی‌آید این است که عمدتاً نخبگان که دید کارشناسی‌تر دارند و اقدامات را به شکل فنی بررسی می‌کنند از عملکرد مدیریت شهری رضایت داشتند اما نظرسنجی در بین مردم نشان می‌داد که ما اطلاع رسانی کافی درباره اقدامات خود نداشته‌ایم.

وی با بیان این که یکی از وعده‌هایی که دادیم این بود که ما قبل از انتخابات با برنامه به میدان رقابت آمدیم، ادامه داد: برنامه‌ها، چالش‌ها و راه حل‌ها را در بخش‌های مختلف شهرداری و مسائل محیط زیست مطرح کردیم که در ماه‌های اولیه آن‌ها را عملیاتی کردیم. در شورای پنجم برنامه عملیاتی چهار ساله تصویب شد که شاخص‌ها در این برنامه‌ها مشخص است این که شهر را چگونه تحویل گرفتیم و الان که شورا ترک می‌کنیم برای این شاخص‌ها چه اتفاقی افتاده است.

موحدی‌زاده با بیان این که یکی از وجوه تمایز شورای پنجم با رقبا مسائل فرهنگی و گفتمانی بود و در این چهار سال سعی کردیم از فرصت‌های پیش‌رو استفاده کنیم، گفت: مشهد را شهر فرصت‌ها نامگذاری کردیم، شهری که برای همه می‌تواند سودآور باشد یعنی هرکس سود مطلوب خود را بتواند در اثر فعالیت در شهر ببرد و انگیزه بیشتر برای سازندگی بیشتر داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف این بود که مشهد به شهر گردشگری و سیاحت با محوریت امام رضا (ع) تبدیل شود. امروز اگر یک گردشگر به مشهد آمد می‌توانیم با افتخار سر بلند کنیم و از وضعیت توس سرافکنده نباشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به تهدیدهایی که این شورا در چهار سال گذشته با آن مواجه بود اشاره و اضافه کرد: یکی از این مشکلات و تهدیدها سایه تحریم بود که شامل حال مدیریت شهری نیز می‌شد. بیکاری، فقر و گرانی و این که نمی‌توانستیم تجهیزات قطار شهری را وارد کنیم و قیمت‌ها در نوسان بود، همگی تبعات تحریم‌ها در شهرها بود.

وی با بیان این که در این شرایط بودجه‌هایی که تعیین می‌کردیم برای اجرا دچار نوسان می‌شد و برنامه‌ریزی بسیار سخت بود، ادامه داد: به این تهدیدها شیوع کرونا را هم اضافه کنید. دولت روحانی آرزو داشت کشور را بدون تحریم و کرونا به دولت بعدی تحویل بدهد اما موانعی وجود داشت. در ستاد مقابله با کرونا هم نظم چندانی وجود ندارد در حالی که واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری انجام شود.

موحدی‌زاده افزود: تهدیدهای دیگری هم داشتیم، بحث فرار سرمایه، فرار مغزها یا ترک شهر مشهد از سوی هنرمندان و سایر اقشار، بخشی از آن بود که الان هم ممکن است اینها کم و بیش باشد.

وی با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر در خوزستان گفت: سال ۹۶ در میدان شهدا مشهد جمعی با حمایت جاهای مشخص آمدند و برای گرانی و بیکاری علیه دولت وقت که چند ماه قبل رأی مردم را کسب کرده بود شعار دادند و اعتراض کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: من در جلسه علما دعوت شدم و به چهارراه شهدا رفتم. به علمای بزرگوار گفتم این شتری نیست که الان در خانه دولت بنشیند و بماند. بعد از گذشت دو سه سال شعارهای معترضان را ببینید، دولت را فراموش کرده‌اند. نمی‌خواهم خودمان را تبرئه کنم ولی به دوستان گفتیم که قبح اینگونه شعارها را نشکنید.

کد خبر 509805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.