پیاده‌روسازی مناطق محروم مشهد زیر ذره‌بین شهرداری

شهردار مشهد گفت: پیاده‌روسازی معابر مشهد از آن دسته اقداماتی بود که از ابتدای حضورم با جدیت دنبال کردم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در اینستاگرام خود نوشت:

"مردم عزیز مشهد، سلام

خاطرم هست یک روز با بهروز شعیبی عزیز که زاده مشهد هست درباره مشهد گپ می‌زدیم. به نکته جالبی اشاره کرد، گفت مشهد پیاده‌رو داره و میشه توی پیاده‌روهاش قدم زد و پیاده روی کرد. واقعاً برام جالب بود که یک هنرمندِ کار بلد از این دریچه به شهرمون نگاه کرد و این موضوع رو یک وجه تمایز نسبت به کلانشهری مثل تهران می دونست.

پیاده‌رو سازی معابر مشهد، از اون دسته اقداماتی بود که از ابتدای حضورم با جدیت دنبال کردم. ارزیابی‌هامون نشون می‌داد که در این حوزه مشهد به لحاظ زیرساختی دچار کمبود هست همچنین در بعضی از مناطق نیاز به بازسازی و مناسب‌سازی پیاده‌روها برای اقشار مختلف جامعه وجود داره و در واقع یک مطالبه مردمی بود.

یکی از اهدافمون این بود که بتونیم اتصال میان پیاده‌روها رو به شکل مناسبی حفظ کنیم و در واقع برای تسهیل حرکت عابران پیاده، پیوستگی رو بین مسیرها ایجاد کنیم که فکر می‌کنم این اتفاق در بسیاری از مسیرهایی که عملیات بهسازی پیاده‌رو انجام گرفت، رخ داده و این پیوستگی ایجاد شده است.

این توضیح رو هم باید بدم که موضوع پیاده‌روسازی بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در سطح شهر مشهد انجام شد و به طور ویژه مناطق کم‌برخوردار زیر ذره‌بین همکارانم بوده؛ هر چند که باز هم باید عرض کنم که عقب‌ماندگی زیرساخت‌ها باعث شده تا همچنان بخش زیادی از پیاده‌روهای شهری نیاز به بهسازی داشته باشند.

از لحاظ آماری هم باید عرض کنم که به لطف خدا، حجم کار انجام شده در طول ۴ سال گذشته، به لحاظ متراژ معادل مجموع اقدامات انجام شده ۱۰ ساله پیش از این دوره بوده که فکر می‌کنم عدد و رقم قابل توجهی باشه؛ یعنی در مجموع حدود دو میلیون و دویست هزار متر مربع پیاده‌روسازی انجام شده که البته همچنان باید این تلاش ادامه‌دار باشه.

از اهداف دیگه ای که در موضوع بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌رو در دستور کار بود، موضوع دسترسی‌پذیری برای اقشار مختلف جامعه به ویژه سالمندان عزیز و جامعه معلولان بود که به عنوان یک شاخص در زمینه بهسازی پیاده‌رو لحاظ شد.

لازم میدونم بابت تمام گرفتاری‌ها و سختی‌هایی که در زمان بهسازی پیاده روها برای شما همشهریان عزیزم به ویژه کسبه محترم ایجاد شده، صادقانه عذرخواهی کنم و امیدوارم بعد از بهسازی انجام شده، سختی‌های روزهای انجام عملیات عمرانی رو بر ما بخشیده باشند.

در پایان به مهندس کاظمی و مهندس خیاط، مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد و همکاران‌شون خداقوت میگم. "

پیاده‌روسازی مناطق محروم مشهد زیر ذره بین شهرداری

پیاده‌روسازی مناطق محروم مشهد زیر ذره بین شهرداری

کد خبر 509795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.