تاکسیرانان فاقد ماسک به صورت ساعتی توقیف می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر با بیان این که در حال حاضر این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، گفت: تاکسیرانانی که در هنگام جابجایی مسافر از ماسک استفاده نکنند به صورت ساعتی توقیف و در صورت تکرار خودروی آن‌ها به پارکینگ منتقل می‌شود.

سید حجت جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ناوگان سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر در حال حاضر ۴۲۴ دستگاه تاکسی درون شهری و ۴۸ دفتر تاکسی تلفنی با ۳۲۴ خودرو فعالیت می‌کنند و راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط این سازمان به تاکسیرانان اطلاع رسانی شده و الزام به استفاده از ماسک در تاکسی‌های درون شهری به تمامی رانندگان ابلاغ شده است، اما متأسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که تعدادی از تاکسیرانان با بی توجهی به شیوع بیماری کرونا از ماسک استفاده نمی‌کنند و جان خود، خانواده و سایر شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: در سال جاری سازمان حمل و نقل شهرداری همگانی شهرداری مشگین شهر به مقدار لازم ماسک تهیه کرده و در بین رانندگان تاکسی توزیع کرده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر تصریح کرد: با توجه به این که همه‌گیری بیماری کووید _۱۹ افزایش یافته و این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، سختگیری‌ها در ناوگان سازمان حمل و نقل همگانی بیشتر شده و بازرسان این سازمان در شهر به صورت مرتب در حال گشت‌زنی هستند و در صورت مشاهده تاکسیرانان فاقد ماسک، خودروی آن‌ها ابتدا به صورت ساعتی توقیف شده و در صورت تکرار  به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و رانندگان تاکسی در سال گذشته در مرحله اول ۲۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری مشگین شهر به دستگاه کارتخوان تجهیز شدند و تاکسیرانان باید برای دریافت کرایه خود از آن‌ها استفاده کنند.

جوادزاده اضافه کرد: این کارتخوان‌ها به سیستم کد QR مجهز است و شهروندان در صورت نصب برنامه مربوطه می‌توانند کرایه خود را از طریق گوشی تلفن همراه پرداخت کنند.

وی گفت: از تمامی تاکسیرانان و شهروندان درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت خود و دیگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در هنگام حضور در وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر، مستقر در میدان جانبازان، روبروی پایانه مسافری اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 509786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.