برای تأمین آب فضای سبز آرامستان باغ رضوان با چالش مواجهیم

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: متأسفانه با وضعیت خشکسالی، خشک بودن رودخانه زاینده‌رود و چاه‌هایی که در محل سازمان خشک شده، برای تأمین آب فضای سبز آرامستان باغ رضوان با مشکل مواجه هستیم به طوری که به صورت تانکری آب تامین کرده و از چاه‌های همجوار سازمان نیز خریداری و پمپاژ می‌شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در واپسین ماه‌های سال ۹۸ در شهر اصفهان با بحران شیوع کرونا مواجه بودیم، اما اولین متوفیانی که بر اثر ویروس کرونا فوت کردند از اسفند ماه ۹۸ به سازمان آرامستان منتقل شدند؛ از همان زمان سعی شد با هماهنگی و ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که علاوه بر حفظ کرامت خانواده متوفیان، سطح ارائه خدمات را نیز ارتقا دهیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: به همین منظور در همان روزهای نخست با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت دانشگاه مکاتبه‌ای شد و پیرو آن کارشناسان بهداشت آموزش پرسنل در بحث تغسیل و تکفین متوفیان را انجام داده و دستورالعمل‌های ویژه‌ای ابلاغ کردند تا بر اساس آن برای دفن متوفیان کرونایی اقدامات لازم بشود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر حفظ سلامت همکاران، کارکنان، پرسنل سالن تطهیر بسیار حائز اهمیت بود زیرا در خط مقدم مقابله با کرونا قرار داشتند اما علیرغم این که حداقل ۳۵ درصد از پرسنل در همان زمان مبتلا به کرونا شدند و اعضای خانواده آنها مخالف حضورشان در محل کار بودند، ولی همکارانمان در آرامستان حضور داشتند و با عشق و علاقه خدمات لازم را ارائه کردند.

مرادی با بیان این که ۱۸ آرامستان محلی با ۱۱ غسالخانه فعال در شهر اصفهان وجود دارد، گفت: با توجه به مکاتبات انجام شده با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی معاونت دادستانی و صدور حکم، ۱۱ غسالخانه پلمب شد تا همه متوفیان به آرامستان‌ها باغ رضوان منتقل شده و پس از تغسیل و تکفین برای دفن به آرمستان‌های محلی و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهر انتقال داده شوند.

وی افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، پزشکی قانونی، معاونت دادستانی، ثبت احوال و دستگاه‌های دیگر همکاری متقابل داشتند و در این زمینه توانستیم با هماهنگی بین دستگاهی خدمات خوبی را ارائه کنیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: همه اقداماتی که در سازمان آرامستان‌های شهرداری انجام می‌شود، در جهت ارائه خدماتی مطلوب و بهینه به مراجعان است که بتوانند خدمات را به راحتی دریافت کنند.

مرادی با اشاره به ایجاد ساختمان شماره دو «میز خدمت» در سازمان آرامستان‌های شهرداری، اظهار کرد: این ساختمان بین سالن تطهیر و ساختمان اداری به منظور متمرکز کردن همه خدمات به مراجعان ایجاد شد؛ مناسب سازی قطعات آرامستان باغ رضوان به منظور سهولت در تردد سالمندان، معلولان و جانبازان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سازمان آرامستان‌های شهرداری فضای سبزی به وسعت ۱۸۵ هکتار وجود دارد که درختان آن کاربرد دوگانه شامل تلطیف فضا و زیبایی محیط و پیشگیری از ورود آلاینده‌ها از سمت شرق اصفهان را دارد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: متأسفانه با وضعیت خشکسالی، خشک بودن رودخانه زاینده‌رود و چاه‌هایی که در محل سازمان خشک شده، برای تأمین آب با مشکل مواجه هستیم به طوری که به صورت تانکری آب تأمین شده و از چاه‌های همجوار سازمان نیز آب خریداری و پمپاژ می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و تأمین دشوار آب انتظار می‌وند که مراجعان در مصرف آب در سطح قطعات صرفه‌جویی کنند، زیرا واحد فضای سبز سازمان به صورت دوره‌ای درختان را آبیاری می‌کند.

کد خبر 509772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.