بیمه زنان روستاها و شهرهای کوچک در فراکسیون زنان مجلس مطرح شد

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این فراکسیون، طرح بیمه زنان در روستاها و شهرهای کوچک است که با تأمین منابع مالی مورد نیاز می‌تواند اقدام مناسبی در جهت حمایت از آن‌ها باشد.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه زنان اظهار کرد: بانوان باید نقش بسزایی در تصدی مناصب مهم کشور داشته باشند؛ زیرا نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و لازم است دولت سیزدهم و مجلس همگام با یکدیگر در راستای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان و حضور آن‌ها در مناصب مدیریتی تلاش کنند.

وی افزود: حضور پررنگ‌تر زنان در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، سهم انکارناپذیری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد. زنان روستاها و شهرهای کوچک در حالی با تولیدات خود به اقتصاد خانواده و کشور کمک می‌کنند که کمتر به این نقش و سهم آن‌ها توجه می‌شود. لازم است با حضور بانوان متخصص و کارآمد در بدنه دولت، توجه به توانایی‌های آن‌ها در دولت سیزدهم افزایش یابد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سیزدهم همگام و همسو با وکلای مردم در خانه ملت گام‌های بلند و ملموسی را در راستای حمایت از زنان برداشته تا برای ارتقای جایگاه اجتماعی آن‌ها زمینه را فراهم کند.

آزاد تاکید کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در فراکسیون زنان مجلس، طرح بیمه زنان در روستاها و شهرهای کوچک است که با تأمین منابع مالی مورد نیاز می‌تواند اقدام مناسبی در جهت حمایت از آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌‎ریزی با هدف توانمندسازی زنان به ویژه در روستاها یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. اگرچه به تفصیل درباره موضوعات مبتلابه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست سخن گفته می‌شود، اما حقیقت آن است که دراین‌باره اقدام جدی نشده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سیزدهم باید در حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست گام‌های عملی برداشته و توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات این قشر داشته باشد.

کد خبر 509746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.