کاهش برداشت ۲۰ درصدی سیب درختی در فریدون‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی فریدون‌شهر گفت: امسال از سطح ۵۰ هکتاری باغات سیب درختی فریدون‌شهر پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ تن داریم که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علیرضا اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کار برداشت سیب درختی از باغات شهرستان فریدون‌شهر از اواخر تیرماه آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد که پیش بینی برداشت ۸۰۰ تن داریم.

وی افزود: این شهرستان سه هزار و ۲۰۰ هکتار باغ میوه دارد که حدود ۵۰ هکتار آن باغ سیب درختی است که سال گذشته از سطح باغات هزار تن سیب درختی برداشت شده است، اما در سال زراعی جاری کاهش بارندگی موجب شد تا برداشت سیب ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدون‌شهر گفت: از سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتاری باغات شهرستان حدود دو هزار هکتار آن از طریق سیستم تحت فشار آبیاری می‌شود.

وی تصریح کرد: نبود سردخانه موجب فروش زودهنگام میوه و به دلیل نبود بازار میوه و تره بار نیز ۷۰ درصد سیب برداشتی به خارج شهرستان برای فروش صادر می‌شود.

اصلانی افزود: شهرستان فریدون‌شهر قطب تولید انواع محصولات باغی است و با احداث سردخانه امکان نگهداری میوه فراهم می‌شود و باغداران تولیدات خود را با قیمت ناچیز به دلالان نمی‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان فریدون‌شهر ۲۴ هزار هکتار زمین زراعی است که خشکسالی و کاهش بارندگی موجب شد تا در سال زراعی جاری چهار هزار هکتار زمین زراعی بلااستفاده بماند.

کد خبر 509647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.