شهرداری سنندج از رتبه‌های پایین به متوسط کشور رسید

عضو شورای شهر سنندج گفت: قبل از شروع این دوره، سنندج از لحاظ سرانه خدماتی در زمره آخرین شهرداری‌های مرکز استان بود که در دوره پنجم در رده ۱۲ تا ۱۵ شهرداری برتر قرار گرفت زیرا سرانه را افزایش داده و اکنون در حد شهرداری‌های متوسط کشور قرار گرفته است.

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوره پنجم شورا زمانی که شهردار انتخاب شد اقداماتی که لازم بود را برنامه‌ریزی و به شهرداری ابلاغ کرد و ترکیبی از برنامه‌های شورا و شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اوایل دوره پنجم، در شهرداری سنندج از نظر مالی و بدهکاری و حقوق پرداخت نشده پرسنل، کارگران و پیمانکاران مشکلات زیادی وجود داشت که بعد از حدود پنج تا شش ماه هماهنگی‌های لازم انجام شد و وصول خیلی از مطالبات را در دستگاه‌های دیگر رصد کردیم.

عضو شورای شهر سنندج ادامه داد: برنامه‌هایی در زمینه مسائل عمرانی، فرهنگی و خدماتی در دوره پنجم انجام شد و از شهرداری درخواست کردیم که ساماندهی پرسنل را در نظر بگیرد همچنین ورود افرادی که شغل دولتی داشتند به شهرداری ممنوع شد و جذب نیروها را تا حد امکان تخصصی کردیم تا در زمینه تخصص خود فعالیت کنند. ورود نیروی جدید پروژه‌ای شد و پرسنل واجد شرایط بازنشستگی، بازنشسته شدند.

وی با بیان این که در زمینه مسائل عمرانی چند پروژه عمده تعریف شد که این پروژه‌ها اجرا شدند یا اکنون در حال اجرا هستند، افزود: پروژه‌های تعریض کمربندی آبیدر، احداث پیست دوچرخه سواری در آبیدر، احداث پارک‌های کوچکه رش در حاشیه شهر، مشاهیر، باغ ایرانیان و نصب مجسمه نماد ایثار که یکی از بزرگترین مجسمه‌های غرب کشور است، احداث و تملک ادامه کمربندی اسلام آباد، تعریض بلوار ساعی، احداث بلوار ۳۶ متری که یکی از بلوارهای لازم و ضروری شهر بود و اتصال بلوار ساحلی در این چهار سال انجام شد.

شریعتی ادامه داد: تکمیل پل ستارخان و اتصال پل به بلوار ساحلی که در دست اقدام است مجموعه فعالیت‌های برجسته عمرانی است که در دوره پنجم در سطح شهر انجام شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر افزود: روز سنندج که تاریخ احداث سنندج جدید است و مربوط به ۴۰۰ سال پیش می‌شود را نامگذاری کردیم، ثبت شهر سنندج در یونسکو با عنوان شهر خلاق موسیقی، برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در کنار مجموعه مدیریت استان بودیم، برگزاری جشنواره اقوام، برگزاری شب فرهنگی سنندج در برج میلاد تهران و برگزاری جشن نوروزی با جمعیت ۲۵ هزار نفر در دو سال قبل که کرونا نبود از جمله اقدامات فرهنگی در چهار سال گذشته بود.

عضو شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: قبل از شروع این دوره، سنندج از لحاظ سرانه خدماتی در آخرین شهرداری‌های مرکز استان بود که در دوره پنجم در رده ۱۲ تا ۱۵ شهرداری برتر قرار گرفت زیرا سرانه را افزایش داده و اکنون در حد شهرداری‌های متوسط کشور قرار گرفته است.

کد خبر 509280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.