بخشی از پیشرفت شهر را مدیون شهروندان مشارکت‌جو هستیم/ نقد به معنای توهین و تهمت نیست

شهردار اصفهان گفت: اگر امروز شهرداری اصفهان در بین شهرداری‌های کشور درخشیده و هر روز شاهد کلنگ‌زنی‌ها و حرکت های عمرانی هستیم، ناشی از مشارکت مردم بوده است در واقع معتقد هستیم بخشی از پیشرفت شهر مدیون تلاش‌های شهروندان مشارکت‌جو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، صبح امروز _ شنبه ۲ مرداد ماه_ در آئین رونمایی از اپلیکیشن جهان نما و تجلیل از شهروندان مشارکت‌جو، اظهار کرد: یکی از محورهای برنامه مدیریت شهری در دوره پنجم، تحقق شهر هوشمند بود که این مهم به مشارکت مردم در بهره‌مندی از آنچه ارائه می‌شود و نقش نظارتی آنان نیاز دارد.

وی افزود: "اپ شهروندی" اصفهان، موضوعی است که از همان روزهای اول در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با پیگیری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و تلاش سازمان فاوا این مهم تحقق یافت، البته زیرساخت‌ها آماده شده، اما ابعاد آن باید گسترش یابد. از طریق این زیرساخت، مردمی که شهرشان را دوست دارند و می‌خواهند امور شهر خود را بهبود دهند با مدیران شهری در ارتباط خواهند بود.

شهردار اصفهان گفت: مشارکت امری دو جانبه است، این بدین معنی است که علاوه بر فراهم سازی زیرساخت‌ها، مشارکت مردم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اینکه مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته و نقش نظارتی خود بر اتفاقات شهر را انجام داده‌اند، گام بزرگی در راستای تحقق دموکراسی، نظارت همگانی و ارزیابی رفتار مردم توسط مردم است.

نوروزی اضافه کرد: ارزش این کار از ساختن بزرگترین پل‌ها و اتوبان‌ها کمتر نبوده و می‌تواند به همه اجزا و ابعاد جامعه تسری یابد تا مردم به ارزیابی عمل مدیران پرداخته و در انحراف عملکرد آنان نقش بازدارنده خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اگر در هر کشوری نظارت همگانی شکل گیرد اقدامات انجام شده می‌تواند تضمین شود، خاطرنشان کرد: در دنیا برای نظارت مردم نهادهایی تشکیل شده و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری نیز بخشی از این نظارت است زیرا با حضور شهروندان و مداخله مثبت آنان در امور، منفعت عمومی تضمین شده و خرد جمعی به میدان می‌آید.

نوروزی اظهار کرد: مشارکت کنونی شهروندان اصفهان نیز نمادی از خرد جمعی است، حضور در افتتاحیه‌ها، پیگیری مسائل از طریق گفت و گوی رادیویی با شهردار و پیگیری مسائل از طریق ۱۳۷ بسیار ارزشمند است، البته شهرداری معتقد است افرادی که مدیریت شهری را در فضاهای مجازی نقد کردند نیز به کمک مدیریت شهری آمدند تا عیوب خود را بر طرف کند، بنابراین می‌توان گفت که نقد به معنای توهین و تهمت نیست.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ جلسه "اصفهان فردا" برای شنیدن نقطه نظرات شهروندان و تعامل با مردم برگزار شد، گفت: اگر امروز شهرداری اصفهان در بین شهرداری‌های کشور درخشیده و هر روز شاهد کلنگ زنی‌ها و حرکت‌های عمرانی هستیم، ناشی از مشارکت مردم است.

وی تصریح کرد: مردم سرمایه اجتماعی هستند که باید با تمام قوا از آنها پاسداری شود، امید است در هر شرایطی این روند ادامه یافته و شهروندان در همه دوران‌های مدیریت شهری مطالبه‌گر بوده و با قدرت به پیش رفته و از هر حرکت انحرافی جلوگیری کنند، زیرا معتقدیم بخشی از پیشرفت شهر مدیون تلاش‌های شهروندان مشارکت‌جو است.

کد خبر 509278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.