هزینه بیش از ۲۰۲ میلیارد تومانی برای خرید ۴۵ اتوبوس تازه نفس

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ظرف چند روز آینده ۴۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه می‌شود که برای خرید آنها ۲۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مجموع ۴۵ دستگاه اتوبوس که هر کدام با صرف اعتباری معادل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده، ۲۰ دستگاه از شرکت عقاب افشان با نام پارسین و ۲۵ دستگاه از شرکت ایران خودرو دیزل با نام آتروس خریداری شده است.

وی با اشاره به مشخصات اتوبوس‌های خریداری شده از ایران خودرو با نام آتروس، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها با موتور بنز یورو چهار مجهز به فیلتر جاذب ذرات و دوده(DPF)، دارای امکانات رفاهی برای افراد توانخواه نظیر رمپ ویلچر و کالسکه کودک و امکان کاهش ارتفاع اتوبوس از یک طرف برای راحتی سوار شدن این افراد و کلید درخواست توقف در ایستگاه جهت جلوگیری از راه افتادن اتوبوس در هنگام پیاده و سوار شدن مسافر است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: حرکت نکردن اتوبوس در زمان باز بودن درها، صندلی‌های راحت مسافری با تفکیک بخش معلولان و دارا بودن سیستم سرمایشی تقویت شده از دیگر ویژگی‌های بارز اتوبوس‌های خریداری شده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از توان داخلی در ساخت اتوبوس‌های شهری، گفت: اکثر قطعات مورد استفاده از برندهای داخلی بوده و هزینه نگهداری و تعمیرات با توجه به استفاده از قطعات ایرانی کاهش چشمگیری داشته است.

روحانی با اشاره به مشخصات اتوبوس‌های عقاب افشان، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها دارای موتور قوی با استاندارد آلایندگی یورو پنج و سیستم کاهنده گازهای اکسید نیتروژن (Nox) است.

کد خبر 509277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.