"جف بزوس" به فضا رفت، اما فضانورد نشد!

شاید جف بزوس به لبه‌ فضا رفته باشد، اما با توجه به معیارهای جدید اداره هوانوردی فدرال او تنها می‌تواند یک فضانورد "افتخاری" باشد.

به گزارش ایمنا، همزمان با سفر جف بزوس به فضا ۲۰ ژوئیه _۲۹ تیرماه_ اداره هوانوردی فدرال دستورالعمل‌های خود برای فضانورد نامیدن افرادی که در آینده به فضا خواهند رفت را تغییر داد. از سال ۲۰۰۴ تاکنون این اولین تغییر قابل توجه در این دستورالعمل‌ها بود.

در برنامه سفرهای تجاری اداره هوانوردی فدرال به فضانوردان نشان‌هایی داده می‌شود تا آن‌ها رسماً فضانورد شناخته شوند اما با توجه به دستورالعمل‌های جدید ممکن است جف بزوس و همراهانش صلاحیت دریافت این نشان را نداشته باشند.

بر طبق این دستورالعمل‌ها، فضانوردان باید تحت یک پرواز دارای مجوز از اداره هوانوردی فدرال تا ارتفاع حداقل ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) اوج بگیرند. بزوس و همراهانش این شرایط را دارند، اما طبق دستورالعمل جدید فضانوردان در طی سفر خود به فضا باید فعالیت‌هایی ضروری برای حفظ ایمنی پرواز فضایی انجام دهند.

بزوس، برادرش مارک، خانم والی فانک ۸۲ ساله و اولیور دیمن ۱۸ ساله نقشی در ایمنی این سفر فضایی نداشتند زیرا موشک نیوشپرد کاملاً خودکار بود و پیش از این نیز بدون حضور خدمه ۱۵ بار پرواز کرده بود. بنابراین بزوس و همراهانش تنها مسافرین و نه خدمه یک پرواز فضایی بودند.

با این حال اداره هوانوردی فدرال نشان فضانورد افتخاری را به نشان‌های خود اضافه کرده است تا به کسانی که واجد شرایط نیستند اهدا شود. تصمیم اینکه چه کسی نشان افتخاری را دریافت می‌کند بر عهده معاون مدیر آژانس سفرهای تجاری است.

با این حال شرکت بلواوریجین نشان‌های خود را ساخته است و آن‌ها را طی مراسمی به فضانوردانش اهدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 509203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.