کرونا دلتا میزبان کودکان و جوانان است

یک متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: علائم کرونا دلتا سرماخوردگی، سرفه، بدن درد، آبریزش بینی، تب، سردرد، احساس ضعف، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است، متاسفانه کرونا دلتا میزبان کودکان و جوانان بوده و در استان ها قدرت سرایت این نوع کرونا افزایش پیدا کرده است.

سمیه حقیقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علائم مشابه کرونا دلتا با کرونای قبلی، اظهار کرد: علائم کرونا دلتا شامل سرماخوردگی، سرفه، بدن درد، آبریزش بینی، تب، سردرد، احساس ضعف، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است با این تفاوت که انتقال بیماری با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد و یک فرد می‌تواند تعداد افراد بیشتری را مبتلا کند و سیر پیشرفت علائم در فرد مبتلا نیز سریع‌تر از کرونای قبلی اتفاق می‌افتد.

وی بیان این که سوش دلتا در استان اصفهان مانند استان‌های دیگر است، افزود: اولین جهش‌های کرونا در هر کشوری پیدا شود نام همان کشور که جهش از آن برخاسته بر روی نوع کرونا گذاشته می‌شود مانند کرونا هندی، انگلیسی و در حال حاضر از حروف یونانی برای نامگذاری جهش‌ها استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: این نوع کرونا بیش از کرونای قبلی کودکان را درگیر می‌کند، به علاوه افراد مسن مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، گروه جوانان و کودکان را نیز بیش از سایر انواع کرونا درگیر می‌کند، سرایت پذیری بالایی در بین جوانان دارد و متأسفانه کرونا دلتا میزبان جوانان و کودکان است و در استان‌ها قدرت سرایت این نوع کرونا افزایش پیدا کرده است.

راه‌های پیشگیری از کرونا دلتا

حقیقی‌پور، خاطرنشان کرد: راه‌های پیشگیری ابتلای کرونا دلتا مانند کرونای قبلی است و تفاوتی پیدا نکرده است، باید شهروندان رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر، زدن ماسک بر صورت، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت همه موازین بهداشتی را مانند قبل برای قطع زنجیره انتقال کرونا مورد توجه قرار دهند.

این متخصص بیماری‌های عفونی برای کاهش ابتلای کودکان به کرونا دلتا، به والدین توصیه کرد: باید پدر و مادر در درجه اول با رعایت اصول بهداشتی از ابتلای خود به کرونا دلتا پیشگیری کنند تا این ویروس را به کودکان منتقل نکنند، والدین نباید کودکان را به مکان‌های شلوغ و سربسته ببرند، به دلیل این که توجه به موارد بهداشتی و رعایت احتیاط‌های لازم در بین کودکان سخت‌تر است.

وی ادامه داد: معمولاً کودکان ماسک را بر می‌دارند و دست‌ها را کمتر شستشو می‌دهند، ضروری است از بردن آنها به مکان‌های پرازدحام خودداری کنند، حتماً برای کودکان از سن دو سال به بالا ماسک بزنند تا از ابتلای آن‌ها به کرونای دلتا پیشگیری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: دوره قرنطینه و بهبود بیمار مبتلا به کرونا دلتا وابسته به شدت علائم این ویروس در بدن است، در کرونای قبلی فرد بعد از طی کردن دو هفته به سمت بهبودی پیش می‌رفت و در کرونا دلتا نیز وضعیت همینطور است.

حقیقی پور، تاکید کرد: شرایط بهبودی بیمار مبتلا به کرونای دلتا وابسته به شدت پیشرفت ویروس در بدن بیمار است به دلیل حساس شدن ریه‌ها معمولاً سرفه‌های خشک بیمار تا مدت‌ها طول می‌کشد، دوره این بیماری مانند کرونای قبلی ۱۴ روز است و در موارد شدیدتر و بستری شدن بیمار در بخش آی سی یو طول دوره بیماری و روند بهبودی طولانی‌تر خواهد بود.

کد خبر 509122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.