مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، خط تولید poco با یک ایده ساده یعنی تولید یک موبایل گیمینگ با قیمتی مناسب برای همه اقشار جامعه شکل گرفت و در بازار امروز poco جذب مشتری بسیار بالایی داشته است. مدل جدید این شرکت انتظارات را بالاتر برده است، شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که تفاوت این دو موبایل چیست؟ در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO با POCO X3 NFC پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO X3 NFC از نظر دوربین

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO X3 NFC

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

قسمت بحث‌برانگیز این مقایسه، دوربین این دو گوشی است؛شیائومی POCO X3 PRO دارای چهار دوربین که شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل عریض، لنز هشت مگاپیکسل فوق عریض، لنز دو مگاپیکسل ماکرو و لنز دو مگاپیکسل تشخیص عمق است در برابر دوربین قدرتمندتر POCO X3 NFC با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل عریض، ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض، دو مگاپیکسل ماکرو و دو مگاپیکسل تشخیص عمق است.

دوربین سلفی هر دو گوشی هیچ تفاوتی ندارند و هر دو دارای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است، اما کاملاً مشخص است که دوربین اصلی در مدل جدیدتر و POCO X3 PRO ضعیف‌تر شده است. در گوشی POCO X3 PRO پردازش دقیق CPU در لحظه عکاسی، تأثیر بیشتری بر روی کیفیت عکس نسبت به لنز دارد و همین باعث شده است که کیفیت عکس آن کمتر از نسل قبلی خود نباشد.

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO X3 NFC از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO X3 NFC

چیپست

Qualcomm Snapdragon 860

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 640 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۲۵۶/۸

۶/‏۶۴ و ۱۲۸/۶‬

مدل POCO X3 PRO نسبت به نسل قبلی خود به شدت ارتقا پیدا کرده است و قدرتی نزدیک به دو برابر POCO X3 NFC دارد. شیائومی برای POCO X3 PRO از تراشه Snapdragon 860 با فناوری ساخت هفت نانومتری و برای نسخه POCO X3 NFC از Snapdragon 732G با فناوری ساخت هشت نانومتری استفاده کرده است. همچنین POCO X3 NFC از پردازنده گرافیکی ۶۱۸ و حافظه رم چهار و شش گیگابایت به همراه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت استفاده می‌کند. در طرف دیگر POCO X3 PRO دارای فناوری UFS 3.1 برای حافظه است که در مقابل POCO X3 NFC فناوری UFS 2.1 را دارد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC+ لیست جزئیات

POCO X3 PRO مجهز به اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 است و در مقابلPOCO X3 NFC دارای اندروید ۱۰ و MIUI 12 است. به‌وضوح POCO X3 PRO دارای پردازنده و نرم‌افزار قدرتمندتر و به‌روزتری است.

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC از نظر صفحه نمایش

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO X3 NFC

نوع نمایشگر

IPS

IPS

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

گوشی‌های شیائومی Poco X3 Pro و POCO X3 NFC هر دو در اندازه ۶.۶۷ اینچی بوده که به تکنولوژی نمایشگر IPS LCD مجهز است. هر دو دارای نرخ تازه سازی با شکوه 120Hz بوده است که از خصوصیات مهم آن‌ها به حساب می‌آید. همچنین سری POCO شیائومی از فناوری HDR10 نیز برخوردار است. رزولوشن هر دو گوشی هوشمند ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ در نظر گرفته شده است و تراکم پیکسلی هر دو نیز ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ انتخاب شده است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه هر دو مدل ۸۴.۶ درصد است. هر دو گوشی تفاوتی در نمایشگر ندارند و عملکردشان مشابه هم است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO X3 NFC از نظر طراحی ظاهری

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO X3 NFC

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۲۱۵ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

در نگاه اول شبیه به هم هستند و هیچ گونه تفاوت ظاهری، وزنی و ابعادی در بین این دو مدل وجود ندارد. هر دو ابعادی معادل ۹.۴×۷۶.۸×۱۶۵.۳ میلی‌متر و وزنی ۲۱۵ گرمی دارد. پنل پشتی هر دو گوشی هوشمند از جنس پلاستیک و فریم آلومینیومی است. هردو از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند و اگر چه به پای پرچم داران نمی‌رسد، اما مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار دارد.

تنها تفاوت این دو گوشی هوشمند در قسمت محافظ نمایشگر است که POCO X3 PRO دارای گوریلاگلس شش و POCO X3 NFC دارای گوریلاگلس پنج است. این تفاوت باعث شده POCO X3 PRO سرسخت‌تر و مقاوم‌تر از POCO X3 NFC باشد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO X3 NFC از نظر باتری

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO X3 NFC

ظرفیت

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

هر دو گوشی مجهز به یک باتری قدرتمند پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپری به همراه فناوری شارژ سریع ۳۳ وات است که در ظاهر هیچ تفاوتی ندارد، اما به دلیل بهره بردن POCO X3 PRO از پردازنده قدرتمندتر مقداری بیشتر باتری مصرف می‌کند، اما این مصرف بیشتر آن‌قدر چشمگیر نیست که متوجه تفاوت آن‌ها شوید.
POCO X3 PRO در ۵۹ دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد و در برابر آن POCO X3 NFC در ۶۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. در این لحظه می‌توان فهمید که پردازنده ۸۶۰ اسنپدراگون با باتری پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپری بسیار خوب هماهنگ شده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC

تا اینجا به مقایسه POCO X3 PRO با POCO X3 NFC از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هر دو گوشی هوشمند از خیلی جهات به یک دیگر شبیه است و تنها تفاوت مهم آن‌ها در قسمت دوربین و سخت افراز است. گوشی POCO X3 PRO از نظر قدرت و سرعت بسیار نزدیک به گوشی‌های پرچمدار است و در مقابل POCO X3 NFC گوشی مناسب‌تری برای عکاسی و ثبت خاطرات روز مره است، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 509108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمدرضا بنی اسدی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    23 0
    کاملا راضی هستم الان pcom x3 pro دارم ولی یه پوکوخ M3 kخریدم ۲ ماه پیش بدون حتی کوچکترین ضربه و قطره ای اب و برنامه غیر فابریک خود بخود شب خوابیدم صبح سالم ولی صبح به هیچ عنوان روشن نشد،تو این وضع بد اقتصادی خیلی بهم سخت گذشت ۱ماهه دادم نمایندگی هیچ جوابی بهم نمیدن واقعا ناراحتم جون کارم اسنپ هست بدون گوشی نمیتونن کار کنم با قرض رفتم این گوشی رو خریدم،نمیدونم چی بگم،کاشی پیگیری می‌کردید،
  • Rasul IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    32 8
    سلام .خیلی مفید بود ممنون از زحمات شما
  • رضا بیگی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    10 7
    من سه ماه poco x3 nfc خریدم. از نظر استایل گوشی، کیفیت صدا و تصویر و سرعت عمل محیط نرم افزار راضیم و جدیدا به اندروید ۱۱ آپدیت شد، یه مشکل که با این گوشی دارم اینه که هنگام کار کردن( با نرم افزار اسنپ ) خیلی داغ میشه و کارکرد گوشی مختل میشه و مجبور هستم تا خنک شدن گوشی صبر کنم بعد ادامه بدم، اگه شما هم تجربه ای در این مورد دارید بگید تا ببینم گوشی من مشکل داره یا همشون همینطور هستند.
    • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      10 4
      سلام. خوب بهتره زمانی که گوشی داغ میکنه قابشو در بیاری و تو ماشین یه پنکه مخصوص خودرو بگیری و با اون گوشی و خنک کنی. این طوری بهتر جواب میده
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      6 4
      خوب طبیعیه هرگوشی دیگه ای نیم ساعت تموم باهاش کار کنی داغ میکنه اما این نسبت به گوشی های دیگه خیلی عمل کرد خوبی داره
  • ناشناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 3
    منم دو ماهه Poco 3 x NFC خریدم واقعاً عالیه فقط تو بازی ها بد جور شارژ میخوره البته فکر کنم بخاطر گیمینگ بودنش باشه که زیاد مهم نیس در هر صورت عالی
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    4 4
    من یک ماه گوشی پو کو گرفتم چرا بعضی موقع ها لمس سمت پایینش کار نمیکنه
  • مجید IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    9 2
    سلام لرزشگیر دوربین گوشی پوکو x3 پرو من تأثیری نداره.مشکلش چیه؟
    • امیر IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      11 2
      حالت فیلم برداری رو بزار رو 60fps کاملا روان میشه فیلمبرداریت
  • علیرضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    4 10
    هندزفری مشمول. متعلقات بسته بندی هست ؟
  • علی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    آقا کسی میدونی داغ کردن این دو گوشی چقدر و چند درجه فرق داره؟
  • ناشناس IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    11 4
    می خوام برا خانمم بگیرم توصیه میکنید
  • M IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 3
    برای poco x3 pro miui 12.5 میاد
  • آرمان IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    5 2
    دوربین کدوم یکی بهتره ؟؟؟ یا خیلی زیاد فرق نمیکنه ؟؟؟
  • Askar IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    8 0
    من یه ۲هفته هست پوکو ایکس۳پرو خریدم امیدوارم گوشی خوبی باشه تو این مدت که دارم گوشی خوبی بود و هیچ مشکلی نداشت