برابری تعداد ورزشکاران زن و مرد حاضر در المپیک ۲۰۲۰

برای اولین بار در تاریخ المپیک، تعداد ورزشکاران زن و مرد حاضر در المپیک توکیو تقریبا برابر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی ژاپن و در توکیو به طور رسمی از امروز جمعه اول مرداد ماه شروع شد. در المپیک توکیو در حدود ۱۱ هزار ورزشکار زن و مرد از ۲۰۶ کشور جهان حضور دارند.

در سال‌های اخیر کمیته بین‌المللی المپیک تاکید زیادی بر حضور گسترده بانوان در کنار مردان در المپیک داشته و قرار شده است در المپیک ۲۰۲۴ میزان توزیع سهمیه بین زنان و مردان ۵۰- ۵۰ باشد.

میزان حضور ورزشکاران زن نسبت به کل ورزشکاران حاضر در المپیک توکیوی ۴۸.۵ درصد است و مردان ۵۱.۵ درصد کل ورزشکاران را تشکیل می‌دهند.

ایالات متحده آمریکا با کاروانی متشکل از ۶۴۳ ورزشکار در المپیک توکیو شرکت کرده است و نکته قابل توجه که در کاروان ورزشی آمریکا ۳۲۹ ورزشکار زن قرار دارد. حضور بیشتر زنان ورزشکار در کاروان ورزشی آمریکا، المپیک توکیو را به سومین المپیکی تبدیل کرده که در آن کشور آمریکا زنان بیشتری نسبت به مردان ورزشکار اعزام کرده است.

کشور ایران نیز با کاروانی ۶۶ نفر از ورزشکاران در ۱۷ رشته و ۲ سهمیه سوخته راهی توکیو شد.

کاروان ورزش ایران با ۵۶ ورزشکار در بخش مردان و ۱۰ ورزشکار در بخش بانوان در این دوره بازی‌ها شرکت دارد.

اولین سهمیه ورزشی ایران برای المپیک توکیو را نجمه خدمتی در اردیبهشت ماه دو سال پیش با حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین و کسب جایگاه پنجم در مرحله فینال این رقابت‌ها، کسب کرد.

پریسا جهان فکریان هم آخرین ورزشکاری بود که سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست آورد اما در نهایت جهان فکریان به دلیل مصدومیت و جراحی شرایط لازم برای حضور در المپیک را نداشت و از فهرست ورزشکاران ایرانیِ راهی توکیو خارج شد.

کد خبر 509043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.