سوال از وزیر برای پیام رسان فیلتر شده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهارنظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی‌طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی آن‌ها را مرور می‌کنیم:

یکشنبه ۲۷ تیرماه

جلسه علنی یکشنبه مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص خاموشی‌های اخیر در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مشکلات اخیر در زمینه آب خوزستان، واکسن کرونا، قطع برق و… گزارشی از اقدامات مهم مجلس برای حل مشکلات مردم در این زمینه‌ها ارائه کرد.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر برخی نمایندگان درباره موضوع رتبه بندی معلمان گفت که مجلس از روز اول پیگیر رتبه‌بندی معلمان بوده و این لایحه در کمیسیون مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

فیروزی: مسئولان اجرایی زبان عذرخواهی و پذیرش بی تدبیری‌های خود را ندارند

حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی یکشنبه مجلس گفت: مردم شریف ایران به خاطر همه کمبودها و تنگناها از شما عذرخواهی می‌کنم، اگر صدها و میلیون‌ها جوان مظلوم ایرانی با انگیزه و تلاش شبانه روزی مدارج عالیه علمی را طی کرده ولی امروز در آرزوی داشتن شغلی مناسب عمر خود را تلف شده می‌بینند، بنده از آنها عذرخواهی می‌کنم، اگر هزاران دختر و پسر جوان ایرانی به دلیل چند ده برابر شدن قیمت‌ها در سال اخیر، فرصت ازدواج و تشکیل خانواده پیدا نکرده‌اند، از جوانان مظلوم این سرزمین عذرخواهی می‌کنم و اگر قیمت‌های سر به فلک کشیده اجناس، پدران این دیار را شرمنده تأمین نیازهای اساسی خانوارها کرده، از پیشگاه این ملت عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: بگذار کسانی که قدرت کافی داشتند ولی با سیاست‌های غلط خود، مشکلات مردم را مضاعف کردند امروز در قاب رسانه‌ها دم از محدودیت اختیارات بزنند و بگذار مسئولانی که توان مهار و مدیریت آب، برق، معیشت، اقتصاد و بازار کشور را داشتند ولی کوتاهی کردند، تقصیر را به دوش گرمای تابستان و جریان مقابل بیندازند، بگذار کسانی که با مدیریت غلط خود، عرصه تلاش، کار و فعالیت را بر جوانان تنگ نمودند و موجب مهاجرت آنها شدند، فضای بسته فرهنگی کشور را بهانه مهاجرت کنند، بگذار کسانی که با روند ناصحیح مدیریتی، هزاران دامدار، کشاورز و تولیدکننده کشور را به خاک سیاه کشاندند، تحریم‌ها را مسبب این مشکلات بدانند، بگذار کسانی که ۸ سال فرصت‌های تولید و توسعه کشور را با امیدهای واهی به خارجی‌ها از مردم گرفتند، امروز ژست قهرمانان به خود بگیرند.

فیروزی ادامه داد: این را ما با تمام وجود شاهد بودیم که مردم ما مظلومانه صبوری کرده و دم بر نیاوردند و از سختی اقتصاد و معیشت خاک خوردند، ولی در مقابل اجنبی قامت خم نکردند، اگرچه مسئولان اجرایی کشور زبان عذرخواهی و پذیرش کم‌کاری ها و بی تدبیری‌های خود را ندارند ولی مردم هنوز هم سخاوتمندانه با توزیع بسته‌های معیشتی، مهربانی‌های خود را قسمت می‌کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به رئیس جمهور منتخب بیان کرد: هیچ فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد، شرایط کشور برای تجربه اندوزی کسانی که فاقد ظرفیت‌های مدیریتی هستند مناسب نیست، نمایندگان مجلس که خود بیشترین نقش را در تشویق مردم برای حضور در انتخابات داشتند، مطالبه جدی برای معرفی گزینه‌های قوی، فسادستیز، مردمی، باتجربه و فعال را دارند، امروز کشور ما به مدیران ایستاده و عملیاتی نیاز دارد، مدیران نشسته و محصور در جلسات کنفرانس‌ها و همایش‌ها، گره‌ای از مشکلات این کشور نخواهند گشود.

فیروزی تصرح کرد: آقای رئیسی حال کشور خوب نیست و هر روز بحران‌های دست‌ساز برخی مدیران بی انگیزه اعصاب، روان و زندگی مردم را هدف می‌گیرد، روزی بحران روغن، روزی بحران گوشت و مرغ و روزی بحران سیمان، میلگرد و خودرو به عنوان مشکلات دست ساخته، جامعه را به شدت عصبانی کرده لذا کشور نیاز فوری به ساحل آرامش و ثبات در اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور با اهتمام مدیران و تلاش آنها قابل رفع است، کافی است به تولید بها داده شده و نقدینگی به سمت تولید، مدیریت و روند صادرات تسهیل شود و یقین داریم این اقدامات در کوتاه مدت فضای کسب و کار را بهتر خواهد کرد، بسیاری از سرمایه داران ایرانی که دغدغه سربلندی ایران عزیز را داشته، اکنون برای سرمایه گذاری در حوزه‌های تولید آمادگی دارند، اگر سازوکارهای اداری تسهیل و پرداخت تسهیلات به بخش تولید روان و دستگاه‌های اجرایی مانع نباشند با همین منابع داخلی، انقلابی بزرگ در حوزه‌های اقتصادی رخ می‌دهد.

لطفی: مجلس هر روز برنامه‌های غیرضروری را در دستور قرار می‌دهد

حسن لطفی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت شهادت امام باقر (ع)، اظهار کرد: هدف از حکومت سوق دادن انسان به سمت نظام الهی است تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگون انسان فراهم شود و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی‌تواند باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را «نشان دهنده حرکت مردم به سوی نظام الهی» دانست و گفت: این حرکت توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی مخصوصاً آمریکا و هم پیمانانش را نقش بر آب کرد. انتخاب شایسته سید ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی، آموزشی، پزشکی، امنیتی و… دستاوردهای فراوانی داشته است، گفت: علی رغم همه این پیشرفت‌ها دچار چالش‌های اساسی هستیم. تعدد قوانین منجر به بی عدالتی در جامعه شده و متأسفانه ما مجلسی‌ها به جای اصلاح و تنقیح قوانین همچنان قانون وضع می‌کنیم. تورم افسارگسیخته و فساد اقتصادی ناشی از آن کمر مردم را شکسته است اما متأسفانه مجلس هر روز برنامه‌های غیر ضروری را در دستور قرار می‌دهد. قطعی مکرر برق، آب و مسئله خشکسالی مردم را به ستوه آورده اما همچنان به دولت و وزرا صرفاً تذکر می‌دهیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند.

لطفی ادامه داد: دو سوم از بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی بوده و مجلس هیچ گاه اجازه و فرصت بررسی و نظارت بر آن را به خود نداده است. مؤسسات عمومی غیردولتی مثل دانشگاه آزاد اسلامی، هلال احمر، تأمین اجتماعی، بانک‌های خصوصی، هولدینگ‌های وابسته به آنها از دولت فربه‌تر شده و به هیچکس پاسخگو نیستند. آمار و ارقام دقیقی از داده‌های جامعه شناختی وجود ندارد و برنامه ریزی در کشور را مختل کرده است. این‌ها بخشی از چالش‌هایی است که دولت‌های قبلی با آن مواجه بوده و گریبان گیر دولت جدید نیز خواهد بود. بیاید به جای متهم کردن یکدیگر موانع توسعه کشور را برطرف کنیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت آب شرب در کشور، خواستار توجه دولت به کشاورزان و کارگران رزن و درگزین شد و گفت: نسبت به استمهال وام‌های کشاورزی تا مدت ۲ سال اقدام کنید.

حیدری: بی آبی امان روستاهای سرپل ذهاب و قصر شیرین را بریده است

شهریار حیدری در نطق میان دستور جلسه علنی یکشنبه مجلس، گفت: حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به لبیک به مقام معظم رهبری و در این روزهای سخت و تبلیغات سنگین رسانه‌های بیگانه برای تحریم انتخابات جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب بیان کرد: مردم شما را به پاکدستی و شفافیت، فساد ستیزی، شایسته سالاری، عدالت و امیدآفرینی می‌شناسند، بیایید آغاز یک پایان باشید، پایانی بر عدم شفافیت، پایانی بر فساد و رانت خواری که در زیر پوست دولت‌ها لانه کرده است، پایانی بر سلطه نالایقان بر ارکان دولت‌ها، پایانی باشید بر پیرسالاری در مناصب دولتی، پایانی باشید بر عدم اعتماد به جوانان و زنان در سپردن عنان امور، پایانی باشید بر عدم توزیع عادلانه منابع، پایانی باشید بر سو مدیریت منابع موجود، پایانی باشید بر واگذاری مناصب بر اساس سطح رفاقت و لابی گری و عدم توجه به توانایی اشخاص، پایانی باشید بر سلطه سلاطین مختلف از سکه و دلار گرفته تا سلاطین نهاده‌های دامی و سیمان و غیره، پایانی باشید بر تبعیض و بی عدالتی در تقسیم مدیریت‌ها بین اقوام و مذاهب در کشور، در همین جهت از حضرتعالی تقاضا دارم جایگاه دستیار ریاست جمهوری در امور فرق و مذاهب را به معاونت ارتقا دهید.

وی با تبریک به محسنی اژه ای رئیس جدید دستگاه قضا عنوان کرد: امیدوارم با ادامه دادن راه آیت الله رئیسی در قوه قضائیه امیدهای مردم را پر رنگ تر کنید و تا ریشه کنی کامل فساد در کشور کوتاه نیایید، از حضرتعالی تقاضا دارم که فضا برای افراد بد سابقه و فاسد باز نشود و اجازه ندهید به دست اندازی‌هایشان به بیت‌المال ادامه دهند.

نماینده مردم سرپل ذهاب در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: روستاهای حوزه انتخابیه در کنار چشمه‌ها و سدهای پر آب، آب آشامیدنی ندارند و تشنگی و بی آبی امانشان را بریده است، اکثریت قریب به اتفاق روستاهای حوزه انتخابیه بنده به دلیل فرسودگی و عدم بازسازی توسعه شبکه توزیع آب، کمبود مخازن ذخیره آب و ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه در کنار سدهای پر آب با قطعی‌های مستمر و جانفرسای آب مواجه هستند و به دلیل بی تدبیری و عدم مدیریت وزارت نیرو از منابع آب موجود نیز استفاده نمی‌شود.

وی در ادامه خطاب به دولت، وزیر کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین و برقراری حقوق رزمندگان معسر با پرداخت حقوق مناطق جنگی به صورت کامل تذکر داد و تصویب طرح رتبه بندی معلمان با قید فوریت در مجلس را خواستار شد.

حیدری همچنین نسبت به تعیین تکلیف وضعیت و جذب و استخدام حق التدریسی‌ها، نهضتی‌ها و پیش دبستانی‌ها و کارنامه سبزها تذکر داد.

انتقاد نماینده اصفهان از وضعیت قطعی آب در استان

مهدی طغیانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به وضعیت کم آبی و خشکسالی در کشور توقع ما این بود که علاج واقعه در وزارت نیرو قبل از وقوع صورت می‌گرفت. شاید برای شما باور کردنی نباشد که در شهر اصفهان با ۳ مترمکعب در ثانیه کمبود آب مواجه هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در برخی از مناطق اصفهان قطعی ۱۷ ساعته آب در مرکز استان را شاهد هستیم و در یک هفته ۲۲۷ تانکر به مناطق مختلف استان آبرسانی کرده‌اند، این مطالب را باید چگونه و به چه کسی گفت؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باز شدن موقت زاینده‌رود برای آبرسانی به باغات استان بازیچه معاندین نظام قرار گرفته و برای فعال کردن گسل‌های قومی از آن استفاده می‌کنند، بر همین مبنا از وزارت نیرو می‌خواهم سامانه دوم آبرسانی را هر چه زودتر بهره‌برداری کند و از همین تریبون به خاطر کوتاهی‌های دولت در این زمینه از مردم عذرخواهی می‌کنم.

دوشنبه ۲۸ تیرماه

جلسه علنی دوشنبه مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود و همچنین سوال از وزرای فرهنگ و ارتباطات در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه با اشاره به ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) و عید سعید قربان این دو مناسبت را تسلیت و تبریک گفت و افزود: فردا روز عرفه است و در این روز که روز دعا و نیایش است از خداوند متعال بخواهیم که ان‌شاءالله رحمت خود را شامل حال ملت عزیز ما کند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم در بخشی از جلسه امروز با اشاره به اینکه ۹۰۰ نفر از مردم استان گلستان به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند از وزیر بهداشت و معاون امور حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت خواست که به این موضوع ورود کند.

صالحی: ذهن رئیس جمهور جدید از بحران حکمرانی منحرف نشود

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی دوشنبه مجلس خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: امیدوارم گزارش‌های عریض و طویل کارشناسان و برخی دلسوزان که مشکلات ریز و درشت کشور را فهرست کرده‌اند، ذهن شما را از ابرچالش ملی، یعنی بحران حکمرانی که منشأ همه گرفتاری‌ها است، منحرف نکند، آنچه شما تحویل می‌گیرید، اساساً یک دولت استاندارد و منطبق بر اصول حکمرانی صحیح نیست، یک بنگاه عظیم اقتصادی را تحویل می‌گیرید که خود در فعل و انفعالات اقتصادی نظیر گرانی قیمت ارز یا کاهش ارزش پول ملی نقش و منافعی دارد و چنین ساختار فسادخیز و رانتی چگونه می‌تواند ادعای خدمت کند؟ این ساختار کمتر شواهدی به یک دولت چابک، خدمتگذار و در تراز جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی افزود: مدیریت قبیله‌ای و رانتی ناشی از اتکای بودجه ملی به نفت میراثی بر جای گذاشته است که اگر آن را دگرگون نکنیم، مطمئن باشید که این عجوزه اهداف پاک و نیات مردمی شما را نیز مانند اصل ۴۴ قانون اساسی، یارانه‌ها و اقتصادی مقاومتی که برای نجات کشور تدبیر شده بود یکجا خواهد بلعید و استحاله خواهد کرد، بعد از چابک و استانداردسازی مسأله باج ندادن به مافیایی است که خود این بلاها را سر مردم آورده و اگر مراقب نباشید، در اطراف شما نیز حضور یافته و سیستم اداری دولت شما را فلج می‌کند که باید با تیزبینی موانع را شناسایی و خنثی کرده و برای شایسته گزینی و استقرار یک سیستم عقلانی و پایدار، چاره‌ای متفاوت از اعمال سلیقه‌ها باید اندیشید لذا امیدوارم مدیریت عقلانی مهم‌ترین هدیه کابینه سیزدهم به مردم باشد.

صالحی در بخش دیگر از اظهارات خود خطاب به وزیر کشاورزی بیان کرد: در دشت‌ها، تالاب، دریاچه، بیشه و آبگیری باقی نگذاشته‌اید، چمنزارها را شخم زده و ریزگردها را گسترش دادیم و اکنون نوبت به ارتفاعات و باقیمانده ثروت‌های طبیعی در این مناطق رسیده تا در آتش غفلت و بی تدبیری ما خاکستر شود، زاگرس و پوشش استثنایی و بسیار ارزشمند آن جلوی چشم ما خزان و به خاکستر تبدیل می‌شوند و ما فقط تماشا می‌کنیم، مثال بارز آن این است که در ماه‌های اخیر آتش سوزی‌های گسترده در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان، کامفیروز، فیروزآباد و بیضاء فارس است که با تلاش گسترده و رایزنی نمایندگان این شهرستان‌ها با مسئولان وزارتخانه و کمک ادارات مربوطه و مردم محلی مهار شد، اکنون سوال این است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این بحران کجای کار بودند؟

وی ادامه داد: مگر خسارت آتش گرفتن طبیعت از سیل کمتر است که آنقدر نسبت به آن بی تفاوت باشیم؟ چرا از اعتبارات حوادث غیرمترقبه، ساده‌ترین وسایل اطفای حریق را تهیه و در اختیار مردم و سازمان‌های مردم نهاد قرار نمی‌دهید و چرا به وقت نیاز حداقل امکانات حمل و نقل در ارتفاعات در اختیار داوطلبان مردمی قرار نمی‌گیرد که اگر حضور آنها نبود معلوم نبود میزان خسارات وارده چقدر می‌شد که از تلاش‌های خالصانه این نهادهای مردمی تشکر می‌کنم، از شما می‌خواهم برنامه‌های بلندمدت وزارتخانه برای این موضوع و ثانیاً اقدامات پیشگیرانه در سال جاری از جمله ارسال تجهیزات روزآمد و سازماندهی قابل قبول خود را به مجلس گزارش کنید.

مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات قانع نشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دوشنبه مجلس شورای اسلامی سوال عباس مقتدایی نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در خصوص علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار CDN‌های تلگرام در کشور را بررسی کردند.

در نهایت نماینده سوال کننده پس از استماع توضیحات وزیر، قانع نشد و سوال خود را به رأی گذاشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کردند که از توضیحات وزیر قانع نشدند.

لزوم انتخاب چهره‌های مجرب اقتصادی برای وزارت کشور و امورخارجه از زبان یک نماینده مجلس

عزت الله اکبری تالارپشتی در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: علی‌رغم تمام دسیسه‌ها، حماسه بزرگی را در انتخابات رقم زده شد. در این شرایط حساس تاریخی، دولت و مجلس در معرفی و انتخاب وزرا باید نهایت دقت را داشته باشند که به خدا و ملت بتوانند پاسخ دهند لذا کابینه سیزدهم باید افرادی انقلابی، تصمیم گیر، کارآمد و ولایی باشند تا از هر نوع بازیگری‌های سیاسی مبری بوده و سرفصل کار آن‌ها خدمت به مردم باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع انتخاب وزرا عنوان کرد: انتظار داریم چهره وزرا در بخش وزارتخانه‌های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه، چهره‌های مجرب انقلابی تصمیم گیر باشند؛ به خصوص چهره وزیر کشور حتماً باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد گماشته شوند.

اکبری تالارپشت در انتقادی از استانداران و استانداری‌های سراسر کشور گفت: خروجی کنونی استانداران مشخص نیست. نمی‌توان آماری از فعالیت‌های اقتصادی آنها و نقش آنها در معیشت و اقتصادی مردمی داد. استانداران علی‌رغم اینکه برخی از آنها تلاشگر هستند، به روزمرگی افتاده و زحمات آنها سازمان دهی شده نیست؛ وزیر می‌تواند معاونان خود را سیاسی انتخاب کند اما از آنجایی که سرفصل کار همه ما اقتصاد و معیشت است، استانداران باید اقتصادی باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بر لزوم تمرکز اقتصادی وزارت امور خارجه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر شاید برخی سفرای باتجربه در سفارتخانه‌ها زحمت بکشند اما این سفارتخانه‌ها خروجی ندارند. وقتی رهبری روی جهش تولید تأکید دارند این جهش باید در جهتی باشد که حامی تولید داخل برای صادرات باشد.

اکبری تلارپشتی در انتقادی از دولت حسن روحانی ابراز عقیده کرد: آنها هشت سال نیز در زمین آمریکا و انگلیس بازی کردند و توجه به روحیه انقلابی مردم، مسیر شهدا، توصیه‌های رهبری نداشت و نتیجه‌اش آن شد که شب عید قرارگاه مرغ تشکیل دادند، آب خوزستان، برق صنعت کشور، شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان، به شکلی مدیریت شد که جامعه را بدون توجه به رأیی که از مردم گرفت و دِینی که به آنها داشت، مستأصل کند.

وی افزود: باید قدم پشت سر رهبری گذاشت و گوش به فرمان ایشان بود و در مسیر مقاومت حرکت کرد. به کوری چشم آمریکا امیدواریم دولت آینده در این مسیر گام بردارد و موفق نیز خواهد شد. امیدواریم همگی دولت منتخب را حمایت کرده و دولت نیز به نظرات مجلس توجه کند.

سلیمی: آیا توهین‌ها و دروغ‌های برخی نامزدها به قوه قضائیه ارجاع شده است؟

علیرضا سلیمی در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش احسان قاضی زاده هاشمی نماینده شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در کمیسیون تبلیغات در اخطاری اظهار کرد: آقای قاضی زاده هاشمی گزارش بسیار خوبی ارائه کرد که تشکر می‌کنم اما واقعیت این است که باید به مواردی از جمله دروغ‌های مطرح شده از سوی برخی از نامزدها در ایام تبلیغات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: آیا توهین‌ها و دروغ‌های برخی نامزدها به قوه قضائیه ارجاع شده که در این صورت این قوه چه اقدامی در برابر این کج رفتاری انجام داده است؟ برخی کاندیداها مسائلی خلاف واقع بیان کرده و از خدا هم شرم نکردند، آیا با این کاندیداها برخورد می‌شود؟ اگر این اتفاق نیفتد سنگ بنایی برای آینده خواهد شد.

سلیمی با اشاره به بخشی از این گزارش درباره عدم دخالت دولت گفت: این روزها رئیس جمهوری به یاد اصل ۶۰ قانون اساسی افتاده است که اتفاقاً این مطالبه ما در مجلس از ایشان است؛ این اصل تاکید دارد که امور اجرایی بر عهده رئیس جمهوری است اما در ایام تبلیغات دولت در کار نهادهای ناظر دخالت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اجرای اصل ۶۰ قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور است باید در مورد مشکلات ایجاد شده در حوزه اشتغال، تورم و نقدینگی، بیمه تأمین اجتماعی، تولید و رکود و حوزه سلامت پاسخگو باشد. ای کاش رئیس جمهور اصول ۵۷ و ۵۸ قانون اساسی را نیز می‌خواند که قانونگذاری با مجلس است، چرا در کار سایر قوا دخالت می‌کنند؟

کد خبر 508996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.