ایمنا در ۴ سال اخیر استقلال خود را حفظ کرد/ پیشتازی شهرداری اصفهان در عرصه‌های مختلف

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز خبرگزاری ایمنا نه تنها در استان و کشور بلکه در سطح جهان شناخته شده است، گفت: این خبرگزاری استقلال خود را در این دوره مدیریت شهری حفظ کرد کسانی که حقوق شهروندی برایشان مهم است و می‌خواهند شهر گام‌های خود را مثل چهار سال اخیر استوار بردارد باید ایمنا را پاس بدارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در مراسم اختتامیه جشنواره خبری خبرگزاری ایمنا و رونمایی از کتاب «فصل صعود» این خبرگزاری اظهار کرد: خبرنگاران بیش از همه دغدغه کشف حقیقت و بیان راستی‌ها را بر عهده دارند و امروز در جمع افرادی حاضر هستیم که هر کدام انسان‌های ارزشمندی هستند و چهار سال تلاش کردند در راستای بیان حقیقت با آگاهی درست، تحلیل دقیق و پرسشگری صحیح مسیر درست را پیش روند تا جامعه با یک تشخیص صحیح بتواند در جایگاه قضاوت بر اساس انصاف اظهارنظر کند.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار قبل از هر چیز باید روحیه پرسشگری داشته باشد، تاکید کرد: کسی که روحیه پرسشگری دارد نمی‌تواند دفعتاً سخنی به زبان جاری و مطلبی بنویسد که موجب آشفتگی افراد جامعه شود؛ یک خبرنگار پس از پرسشگری، هر مسئله‌ای را تحلیل می‌کند تا بتواند آن را به گونه‌ای بیان کند که جامعه راه درست خود را طی کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: یک خبرنگار برای همه به ویژه کسانی که در عرصه‌های اجرایی و در صحنه‌های عملی فعالیت می‌کنند نقش یک دوست را دارد.

وی با اشاره به ضرب‌المثل «با دوستان مروت، با دشمنان مدارا»، گفت: نتیجه صلح و دوستی آرامش است؛ یک خبرنگار می‌تواند نقش مهمی را در برقراری صلح و صفا ایفا کند، زیرا بسیاری می‌خواهند جلوی طلوع خورشید را بگیرند و اجازه ندهند صلح و دوستی برقرار شود.

نوروزی اظهار کرد: دشمنی و دوستی دو دایره کنار هم هستند که نمی‌توانند در یکدیگر متداخل شوند، بنابراین کسی می‌تواند نقش دوست را ایفا کند که با دشمن قدرت مدارا داشته باشد از این رو تاکید می‌شود که در دوستی مروت رعایت شود.

وی تاکید کرد: اگر خبرنگار این اوصاف را نداشته باشد جامعه به صلح دست پیدا نمی‌کند و به آرامش نمی‌رسد چرا که مطالعه سرنوشت خبرنگاران بزرگ نشان داده که گاهی خبرنگار ملتی را نجات داده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مهمترین وظیفه خبرنگار «سوال» است، افزود: کسی می‌تواند سوال کند که مسائل را بشناسد، آگاهی و قدرت تحلیل داشته باشد و در بیان صادق باشد، در واقع خبرنگار باید انسانی توانمند و دانا باشد که منفعت جامعه را تشخیص داده و با دشمنان مدارا کند.

وی تاکید کرد: اگر خواستیم جامعه ما راه درست را طی کند باید بدانید خبرنگاران نقش کلیدی دارند در واقع اگر خبرنگاران آنگونه که باید مطالعه کرده و بر دانش خود بیفزایند و در کشف حقیقت توانمند شوند، نقش هدایت جامعه را پیدا خواهند کرد.

نوروزی با بیان اینکه نباید کسی در قالب خبرنگاری غیر صادقانه و خارج از مدارا و مروت نقش ایفا کند، زیرا آنگاه آبروهای زیادی زمین ریخته شده و خسارت معنوی زیادی به افراد وارد می‌شود، ادامه داد: انسان‌های ناتوان و عاجز از کشف حقیقت، گاهی نه در قالب خبرنگاری رسمی بلکه در قالب اسامی که اعتبار لازم را ندارند در فضای مجازی جریان سازی می‌کنند به همین جهت باید گفت که خبرنگاری مهمترین شغل برای ایفای نقش هدایتگری جامعه به سوی صلح و آرامش است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید قدرت تحلیل درست از مسائل کشور و جهان را داشته باشند که لازمه این قدرت برخورداری از دانش و علم کافی است، گفت: یک خبرنگار باید توان نوشتن مقالات مناسب در تخصص خود و انگیزه قوی برای استواری جهت کشف حقیقت را داشته باشد و من این توانایی را در بسیاری از شما دیدم از این رو این جلسه را مهم تلقی کرده و در آن حضور یافتم، زیرا شما نقش هدایتگری و جلوگیری از انحرافات را بر عهده دارید.

شهردار اصفهان ادامه داد: خبرنگار وقتی قدرت تشخیص داشته باشد به موقع نسبت به موضوعات مختلف موضع‌گیری می‌کند و حتی وقتی سیاست‌های کلان کشور مسیر درستی را در پیش نگیرد، جلوی آن را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک خبرنگار باید در قدرت تحلیل جغرافیایی و مسائل سیاسی کشور و تشخیص جریان‌ها مسلط باشد و در خبرنگاران ایمنا این توان بالقوه وجود دارد.

نوروزی با تاکید بر اهمیت وجود انگیزه در فعالیت خبرنگاران، اظهار کرد: شرط اول برای فعالیت هر خبرنگار داشتن انگیزه است و این انگیزه در شما وجود دارد؛ شما نقش هدایت جامعه و جلوگیری از انحرافات و افشای آنچه به نفع جامعه است را بر عهده دارید، البته منظور این نیست هر حرکتی را افشاگری و هر افشاگری را منفعت عمومی تلقی کنید.

وی با بیان اینکه برای خبرنگار مطالعه باید مثل نفس کشیدن باشد، ادامه داد: خبرنگاران نباید در فضای مجازی خلاصه شوند بلکه باید با کتاب انس گرفته و هر شبانه روز مطالعه داشته باشند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر در عرصه عمل به عنوان مدیران اجرایی عمل می‌کنید بیشترین اتکا باید به این باشد که خبرنگاران چگونه اظهار نظر می‌کنند.

وی گفت: فضاهای مجازی که گاهی دست به حرکت‌های غیر اخلاقی می‌زنند هیچگاه نتوانستند مانع از حرکت تند و سریع سازندگی شهر شوند؛ برخی می‌خواستند اجازه ندهند خورشید طلوع کند، اما با پشتوانه خبرنگاران فارغ از گرایش‌های سیاسی توانستیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

نوروزی تاکید کرد: خبرگزاری «ایمنا» قطعاً در شرایط مطلوب حرکت کرده که رتبه ۱۴۰۰ سال ۹۶ را در بین سایت‌های کشور به کمتر از ۲۰۰ رسانده است و به گونه‌ای عمل کرده که توانسته چهار میلیون نفر مخاطب خود در سال ۹۶ را به ۲۵ برابر در سال ۱۴۰۰ برساند.

وی افزود: اگر خبرگزاری ایمنا با همین فراغ بال و استقلال و حمایت‌های صورت گرفته مسیر خود را ادامه دهد، رتبه آن تا سال آینده به زیر ۱۰۰ می‌رسد و به همین جهت به تمام کسانی که در این راستا تلاش کردند خدا قوت گفته و آرزوی موفقیت دارم.

شهردار اصفهان اظهار کرد: کسانی که منصف باشند خواهند گفت که شهرداری اصفهان در چهار سال گذشته نه تنها در عرصه عمران، تحقق و جذب بودجه و مشارکت‌ها در قالب اوراق مشارکت نمونه بوده، بلکه در عرصه‌های مختلف نیز پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه ایمنا نه تنها در شهر، استان و کشور بلکه در سطح جهان شناخته شده شده است، تصریح کرد: هر چند گلایه‌هایی مبنی بر اینکه ایمنا به صورت ویژه و خاص برای انعکاس فعالیت‌های شهرداری اصفهان فعالیت نکرد، وجود داشت، اما خوشبختانه این خبرگزاری استقلال خود را حفظ کرد و من نیز هیچ گاه به عنوان شهردار اصفهان نگفتم که چه چیزی را بنویسید چه چیزی را ننویسید، اما هر روز اخبار ایمنا را می‌دیدم زیرا با این بازدید روزانه در جریان تمام اخبار شهر، ایران و جهان قرار می‌گرفتم و این به معنای موفقیت یک خبرگزاری شهر و شهروندی در اصفهان است.

نوروزی تاکید کرد: کسانی که حقوق شهروندی برایشان مهم است و می‌خواهند شهر گام‌های خود را مثل چهار سال اخیر استوار بردارد باید ایمنا را پاس بدارند.

وی با بیان اینکه نیروهای خبرگزاری ایمنا شریکان و رفقای ما در ساختن شهر بوده‌اند، خطاب به کارکنان این خبرگزاری گفت: شما با کشف حقیقت و بیان آن جلوی کسانی که مانع طلوع هستند را می‌گیرید.

شهردار اصفهان تاکید کرد: از خبرنگاران استدعا دارم با هیچ کسی دشمنی نکنید و در صورت داشتن دشمن با او مدارا کرده و دوستان خود را نیز با نقد درست حمایت کنید، در مسیر صلح و سازش عمل کنید و برای آسایش مردم از هیچ کوششی دریغ نورزید؛ در تمام صحنه‌ها از هیچ کسی نترسید و حقیقت را بگویید، گام‌های درست برداشته و صلح جو و جوانمرد باشید و اهل تشخیص صواب از ناصواب باشید که این راه دلیلی برای ترس ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید در نقد رفیق بازی کند، گفت: شما خبرنگاران ایمنا می‌توانید نمونه‌ای از خبرنگاران در عرصه‌های جهانی باشید از این رو آرزو دارم شما جوانان روزگاری در جایگاه‌های مهم قرار گیرید، زیرا انسان‌های توانمند و با انگیزه‌ای هستید؛ در واقع باید کاری کرد که جامعه مصون از بدی‌ها باشد و مردم به حقایق جامعه آگاهی پیدا کنند.

کد خبر 508989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.