لزوم استفاده از خاموش کننده‎‌های دستی در ساختمان‎‌های شهر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت نصب و استفاده از خاموش کننده‎‌های دستی در ساختمان‌های شهر، گفت: خاموش کردن آتش در لحظات اولیه وقوع حریق، در کاهش تلفات جانی و مالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خاموش کننده‌های دستی به لحاظ مواد اطفایی محتوی آنها به پنج دسته طبقه بندی می‌شود که شامل آب، مولد کف، پودر، گاز دی اکسید کربن و مواد هالوژن است.

وی تصریح کرد: خاموش کننده‌ها به لحاظ کاربرد نیز متفاوت هستند به طوری که خاموش کننده‌های آب برای اطفا حریق مواد خشک همچون چوب و کاغذ، خاموش کننده کف برای مایعات در حال اشتعال، خاموش کننده پودر برای مایعات قابل اشتعال، گازها و مواد خشک و خاموش کننده حاوی مواد هالوژنه برای لوازم الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: استفاده از سیستم اعلام حریق در ساختمان‌ها و برج‌های بزرگ به دلیل جمعیت زیادی که در آن اسکان دارند الزامی است.

وی ادامه داد: سیستم‌های اطفای حریق به آب شهری متصل است و از آن برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کنند، اما یک دریچه ورودی دارد تا با اتصال به خودروهای آتش نشانی از آب داخل مخزن آن و فشار پمپ ماشین آتش نشانی نیز استفاده کند.

آتشپاد گلابی با بیان این که به واسطه باز شدن جریان آب رودخانه زاینده رود و حوادث ناشی از بی‌احتیاطی افراد مانند شنا در آن، آتش نشانی اصفهان هفته سختی را پشت سر گذاشت، گفت: موضوع دیگر افرادی هستند که از استخرهای کشاورزی استفاده می‌کنند و باید نکات ایمنی مرتبط با آن‌ها رعایت شود تا حوادث ناگوار به وقوع نپیوندد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات اصول ایمنی و استانداردهای لازم در استخرهای کشاورزی، اظهار کرد: این نکات شامل فنس کشی، نصب تابلوهای هشدار در چهارگوشه استخر که در آن‌ها عمق استخر و اخطار شنا ممنوع مشخص و قابل رؤیت باشد، نصب نردبان شناور و دائم، نصب طناب نجات، قرار دادن تیوپ مناسب و دیگر وسایل کمک‌های اولیه است.

کد خبر 508835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.