بروز عوارض جانبی طولانی مدت پس از تزریق واکسن کرونا؟!

برخی محققان معتقدند که دریافت واکسن کرونا ایمن‌تر از مصرف بعضی از داروها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون ثابت شده است که واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن است. با وجود این که به نظر می‌رسد عوارض جانبی واکسن کرونا شامل میوکاردیت، التهاب قلب، انعقاد خون و بروز بیماری‌های عصبی می‌شود، محققان معتقدند که فواید دریافت واکسن بیشتر از عوارض جانبی آن است. شرکت‌های تولید کننده در تلاش هستند واکسن‌هایی تولید کنند که عوارض جانبی طولانی مدت نداشته باشند.

عملکرد واکسن‌های کرونا چگونه است؟

با وجود این که واکسن‌های کرونا به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری تولید شده بعضی از آن‌ها مؤثرتر بوده و قادر است ایمنی طولانی مدت‌تری را ایجاد کند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌های mRNA پاسخ ایمنی طولانی‌تری را ایجاد می‌کند و خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

عوارض جانبی جدی ناشی از دریافت واکسن کرونا چیست؟

عوارض جانبی جدی واکسن کرونا ممکن است شامل سندروم گیلن‌باره، لخته شدن خون، میوکاردیت یا آنافیلاکسی شود که حتی ممکن است چندین هفته پس از دریافت آن رخ دهد. نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که عوارض جانبی ذکر شده حداکثر تا یک ماه پس از دریافت واکسن رخ خواهد داد در صورتی که عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن به موقع تشخیص داده شود قابل کنترل خواهد بود و آسیب کمتری به سلامت افراد وارد خواهد کرد.

آیا دریافت واکسن ایمن‌تر از مصرف بعضی از داروها است؟

ضد واکسن‌ها (کسانی که با واکسیناسیون مخالف هستند) معتقدند که واکسن‌های کووید -۱۹ باعث بروز مشکلاتی در طولانی مدت می‌شود و بر سلامت بدن افراد تأثیر می‌گذارد با این وجود به نظر می‌رسد که دریافت واکسن ایمن‌تر از مصرف بعضی از داروها است، زیرا بعضی از داروها عوارض جانبی و خطرات زیادی دارد و باید برای مدت طولانی‌تری به صورت منظم مورد استفاده قرار بگیرند، اما واکسن‌ها یک بار تزریق می‌شوند و لازم نیست برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرند.

عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن‌ها معمولاً خفیف است و با گذر زمان بهبود پیدا می‌کند. زمانی که واکسن به بدن فرد تزریق می‌شود، سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و باعث تولید آنتی بادی می‌شود به همین دلیل واکنش‌های التهابی رخ می‌دهد، اما با گذر زمان از بین می‌روند.

علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر چه دریافت واکسن کرونا با عوارض جانبی خاصی همراه است، بیماری کووید -۱۹ نیز باعث بروز مشکلاتی می‌شود که ممکن است طولانی مدت‌تر و خطرناک‌تر باشند به همین دلیل به نظر می‌رسد که دریافت واکسن کرونا مزایای بیشتری نسبت به دریافت نکردن آن دارد.

بیماری کووید -۱۹ باعث بروز حداقل ۱۰۰ علامت مختلف می‌شود که بعضی از آن‌ها ممکن است طولانی مدت باشند. علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ شامل آسیب روانی، استرس، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات گوارشی، خستگی و ضعف می‌شود.

کد خبر 508830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نوروزی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    18 6
    من ی سوال دارم اینکه میگن آمپول کرونا باعث ایجادغدهای سرطان میشودکه در درازمدت خودشونشون میده لطفا خیالموراحت کنیدکه بتونم بچهاموباخیال راحت برای دریابک واکسن بفرستم.