مهم‌ترین مسیر تردد اروپای مرکزی در بلغارستان احداث شد

تونلی بسیار طولانی در بلغارستان ساخته خواهد شد که قرار است به عنوان یکی از مهم‌ترین خطوط تردد این کشور عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته وزیر حمل و نقل بلغارستان از آغاز ساخت طولانی‌ترین تونل راه‌آهن دو خطه در کشور و بالکان، شبه جزیره‌ای در جنوب شرقی اروپا خبر داد. طول این مسیر جدید ۸ .۶ کیلومتر خواهد بود و تکمیل آن ۳۰۰ میلیون یورو هزینه دارد. قطارهای این خط جدید مسافران را از صوفیه، پایتخت بلغارستان به سمت کناره اروپایی شماره هشت دریای سیاه و برعکس حمل خواهد کرد.

مدرن‌سازی خط قطار راه‌آهن قدیمی تراکیا که صوفیه را به کلانشهر بلغارستانی بورگاس پیوند می‌دهد به مدت ۱۵ سال در دستور کار مقامات پایتخت بوده و قرار است تا سال ۲۰۳۰ به پایان برسد. این خط آهن یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد کشور به حساب می‌آید چرا که شرق بلغارستان را به غرب آن متصل می‌کند و در تمام شهرهای داخل مسیر توقف دارد. جالب است بدانید که مسافران می‌توانند از طریق همین مسیر بین استانبول ترکیه، هامبورگ و برمن در آلمان، دریایی سیاه و صوفیه در رفت و آمد باشند و به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد اروپای مرکزی و شرق مدیترانه به حساب می‌آید.

قطارها در مسیر حرکت خود فضایی به طول ۲۰ کیلومتر را بین شهرهای بلغاری الین پلین و روستای واکارل پشت سر می‌گذارند که این مسیر پر پیچ و خم‌ترین بخش سفر به حساب می‌آید و قرار است میزبان احداث تونل جدید باشد.

قطارهای مسافربری خط راه آهن جدید می‌توانند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند حال این که سرعت مجاز برای نوع حمل بار آن‌ها ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین مسیر تردد اروپای مرکزی در بلغارستان احداث شد

کد خبر 508722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.