ماشین‌سازی صفر _ پرسپولیس ۵/ پنج گل به سوی گلات

سرخ‌پوشان پایتخت و ماشین سازان تبریزی امشب به مصاف هم رفتند که پرسپولیسی‌ها حریف خود را با پنج گل تحقیر کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه در تبریز میهمان ماشین سازی بود که با پنج گل حریف بحران زده خود را در هم کوبید.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ماشین‌سازی

ورزشگاه: بنیان دیزل، تبریز

تماشاگر: -

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقیقه ۱۵ و ۹۰- برای پرسپولیس) - مهدی عبدی (دقیقه ۲۷ و ۵۱- برای پرسپولیس) - احمد نورالهی (دقیقه ۴۳- برای پرسپولیس)

اخطار:

اخراج: منصور باقری (دقیقه ۳۸ - از ماشین سازی)

ماشین‌سازی: محمد امین رضایی، وحید نعمتی، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، ایمان باصفا، بهمن سالاری، محمد امین اسدی، منصور باقری، سید محمد حسینی، اتابک زارعی، هاتف نادری

سرمربی: علیرضا اکبرپور

پرسپولیس تهران: حامد لک، محمدحسین کنعانی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (دقیقه ۳۸- مهدی شیری)، وحید امیری، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک، مهدی ترابی، امید عالیشاه، مهدی عبدی، شهریار مغانلو

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: سید مهدی سید علی

شرح بازی:

مسابقه متعادل شروع شد ولی میل تهاجمی از سوی دو تیم قابل احساس بود. ماشین سازی نخستین حمله جدی را روی دروازه پرسپولیس طراحی کرد ولی چند ثانیه بعد با ضربه سر مغانلو عقب افتاد. پس از گل هم چندان بازی به میانه میدان نیامد و پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود ولی ماشین چشم به ضد حملات داشت. دقیقه ۲۷ عبدی با استفاده از اشتباه مدافعین ماشین سازی اختلاف را دو برابر کرد تا مزد بازی خوب خود را گرفته باشد.

در دقیقه ۳۸ منصور باقری با خطا شدیدی روی سیامک نعمتی، مستقیم از زمین بازی اخراج شد تا ماشین سازی ده نفره ادامه دهد. بعد از گل دوم جریان مسابقه کمی افت کرد ولی در دقایق پایانی احمد نورالهی به زیبایی هر چه تمام تر سومین گل را به ثمر رساند تا نیمه نخست با نتیجه سه به صفر به سود سرخ‌پوشان پایان یابد.

نیمه دوم نیز برای پرسپولیس طوفانی آغاز شد و آن‌ها در دقیقه ۵۱ با فرصت طلبی عبدی به گل چهارم دست یافتند. بعد از این گل هم سرخ‌پوشان دست بردار نبودند و عطش گلزنی‌شان فروکش نکرد ولی مدافعین ماشین سازی با چنگ و دندان برای حفظ نتیجه تلاش کردند. این مقاومت ادامه داشت تا در دقیقه ۹۰ مغانلو با دبل، سرخ‌ها را به گل پنجم رساند.

شرح گل:

۱-۰ (دقیقه ۱۵- شهریار مغانلو) - اشتباه مدافع ماشین سازی در دفع توپ، عبدی را صاحب توپ کرد تا توپ را در تیر دورتر به مغانلو برساند تا با ضربه سر دروازه این تیم را بگشاید.

۲-۰ (دقیقه ۲۷- مهدی عبدی) - باز هم اشتباهی بچه گانه از سوی مدافعان ماشین سازی فرصتی استثنایی را به عبدی سپرد تا او از میان پاهای گلر توپ را به تور بچسباند.

۳-۰ (دقیقه ۴۳- احمد نورالهی ) - توپ ارسال شده به محوطه را نورالهی سر ضربه به گوشه دروازه فرستاد.

۴-۰ (دقیقه ۵۱- مهدی عبدی ) - فرار عبدی روی پاس نفوذی گل چهارم سرخ‌ها و دوم این مهاجم را رقم زد.

۵-۰ (دقیقه ۹۰- شهریار مغانلو) - سانتر بازیکنان پرسپولیس از همه گذشت و به مغانلو رسید و شوت او پس از برخورد به تیرک وارد دروازه شد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که سبزپوشان تبریزی به خیال آفساید، در جای خود ایستادند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- ارسال بازیکنان ماشین و ضربه سر آن‌ها به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۱۸- سرخ‌پوشان کاشته را به محوطه ماشین ریختند و ضربه سر عبدی را رضایی دفع کرد. توپ جلو پا مغانلو افتاد ولی ضربه او جایی در چهارچوب نداشت.

نکات ویژه:

* یحیی گل محمدی که از این مسابقه محروم است، روی سکوها و در عین ناباوری کنار بازیکنان ذخیره خود نشسته است!

* در همان دقایق ابتدایی مهدی عبدی در حال نفوذ درون محوطه ماشین سازی سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

کد خبر 508649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.