شهروندان در خرید گوشت و دام قربانی دقت کنند

با توجه به شیوع موج پنجم کرونا، مراکز ارائه گوشت و دام زنده تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده و از شهروندان خواستند برای پیشگیری از انتقال ویروس در نحوه خرید خود دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم قدرتی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و احتمال انتقال بیماری از دام به انسان در کشتارهای غیر مجاز و خانگی، کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز و دیگر مؤسسات خیریه، برای روز عید قربان امسال طرح ویژه ای دارد.

وی افزود: هر ساله با فرارسیدن عید قربان، عده‌ای از همشهریان اقدام به خرید دام، ذبح آن و توزیع بین نیازمندان می‌کنند؛ اما امسال با توجه به شرایط کرونایی که در کشور پیش آمده با یک سری محدودیت‌هایی مواجه هستیم. به همین خاطر در این روز مراجعین می‌توانند قربانی خود را انتخاب کرده و به صورت غیر حضوری و البته آنلاین شاهد قربانی شدن دام خود در کشتارگاه باشند.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: همشهریان عزیز مختار هستند مؤسسات خیریه خود را انتخاب کنند تا دام پس از قربانی شدن توسط مؤسسات خیر مردم نهادی که انتخاب کرده‌اند در اختیار مستحقین و نیازمندان قرار گیرد.

قدرتی اظهار کرد: همچنین در این طرح، کشتارگاه تبریز دام‌هایی را نیز با نیت قربان در عید سعید قربان ذبح خواهد نمود و از طریق فروشگاه‌های خود به صورت کیلویی در اختیار شهروندان قرار خواهد داد و هر فرد می‌تواند به هر مقدار که خواست گوشت قربانی خود را از فروشگاه‌های کشتارگاه تهیه نماید.

وی ادامه داد: با مذاکراتی که انجام شده است مؤسسات خیریه تبریز نیز به اتفاق به این نتیجه رسیده‌اند که دام‌های خود را در روز کشتار به کشتارگاه تبریز بیاورند تا تمامی ذبح‌ها طبق اصول بهداشتی و به صورت کاملاً صنعتی انجام بگیرد.

همچنین ابراهیم محمدی، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از تدارک ۷ جایگاه عرضه دام زنده در سطح شهر تبریز ویژه عید سعید قربان خبر داد.

وی با اشاره به نزدیکی عید سعید قربان گفت: برای دسترسی مردم به دام سالم و بهداشتی جهت قربانی در عید قربان، ۷ جایگاه موقت عرضه دام زنده در نقاط مختلف سطح شهر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز گفت: در این مراکز اکیپ‌های مشترک سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز، اداره دامپزشکی و اداره بهداشت حضور داشته و پروتکل‌های بهداشتی به دقت اجرا خواهد شد.

آدرس‌های محل‌های موقت عرضه دام زنده به شرح زیر است:

میدان آذربایجان ورودی باسکول سازمان پسماند شهرداری تبریز

یکه دکان جاده فرودگاه، جنب سالن ورزشی ستارخان

اتوبان پاسداران آخر احمد آباد

اتوبان پاسداران خروجی ایده لو – جنب محل جایگاه CNG راکد

خروجی لاله – الهیه به اتوبان شهید کسایی

قراملک جنب قبرستان

کشتارگاه جدید تبریز (همراه با کشتار دام نذری)

کد خبر 508647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.