پروژه‌های نورپردازی اصفهان در شب عید قربان افتتاح می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر و در شب عید سعید قربان بیش از ۲۲۶ میلیارد ریال پروژه نورپردازی در شهر اصفهان رونمایی می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور نورپردازی شهر اظهار کرد: پروژه‌های نورپردازی شهر اصفهان با بیش از ۴۸ هزار لامپ و پروژکتور کم مصرف و همچنین ۲۸ هزار متر کابل کشی همزمان با اعیاد مبارک قربان و غدیر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تأثیر مثبت نورپردازی اماکن و خیابان‌ها بر روحیه شهر و شهروندان خاطرنشان کرد: نورپردازی بیش از ۱۵ پروژه اثر گذار در شهر اصفهان به همت سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اجرایی و از امشب در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طراحی این نورپردازی‌ها علاوه بر کاهش مصرف برق با میزان نور و نوع لامپ‌های انتخابی؛ هیچ آسیبی به محیط زیست، فضای سبز و درختان وارد نخواهد شد.

وی در خصوص پروژه‌های قابل بهره برداری، تصریح کرد: نورپردازی پل آذر، کتابخانه مرکزی، گذر سعدی و گذر پشت مطبخ، بهینه سازی نورپردازی میدان نقش جهان (امام)، نورپردازی پل دفاع مقدس، نورپردازی بقعه‌ها و تکایای تخت فولاد از جمله خانه حکمت، آرامگاه دهش، تکیه تویسرکانی و تکیه بروجردی، نورپردازی دهانه‌های فوقانی پل خواجو، نورپردازی ایستگاه متر و ۲۵ آبان، نورپردازی خیابان فردوسی اجرایی شده است و نورپردازی سی و سه پل بیش از ۷۰ درصد پیشرفت و به زودی تکمیل خواهد شد.

امیری ادامه داد: نور پردازی پل سردار شهید سلیمانی و همچنین نورپردازی مسجد شیخ لطف الله آغاز شده است و به زودی تکمیل خواهد شد.

وی به پروژه نورپردازی میدان نقش جهان اشاره و اظهار کرد: اصلاح و بهینه سازی نورپردازی مجموعه تاریخی میدان امام (ره) با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، همچنین دفتر نمایندگی سازمان یونسکو در میدان انجام شده و تمام ملاحظات فنی از جمله عدم هر گونه دخل و تصرف در اصل بنا در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: لزوم اصلاح نورپردازی این اثر بزرگ جهانی احساس می‌شد، به همین دلیل اصلاح و بهینه سازی نورپردازی این میدان در سه فاز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت که در آن نورپردازی ابنیه تاریخی شامل مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالی‌قاپو، اصلاح روشنایی کف میدان و افزایش میزان شدت روشنایی آن و نورپردازی سر در مغازه‌ها و همچنین غرفه‌های اطراف طبقه فوقانی از اعتبارات منطقه سه و با طراحی مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری انجام گرفته است.

کد خبر 508568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.