آمار بیماران سرپایی کرونا دو برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش دو برابری تعداد بیماران سرپایی کرونایی در این شهرستان ‌خبر داد.

فرزاد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پیک پنجم ابتلاء به کرونا در کل کشور در حال گسترش است، اظهار کرد: وضعیت استان مازندران و شهرستان بابل هم مانند دیگر نقاط کشور بحرانی است و از حدود یک هفته پیش تعداد بیماران سرپایی دو تا دو و نیم برابر افزایش یافته و تعداد بیماران بستری هم با افزایش شدیدی روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی درمانگاه‌های سرپائی به کنترل بیماری بسیار کمک کرده است، افزود: تقریباً در چهار بیمارستان، روزانه حدود ۱۴۰ الی ۱۵۰ بیمار به شکل سرپائی درمان می‌شوند که این افراد غالباً از کسانی هستند که حال عمومی آنان خوب است و تنها نیاز به تزریقات دارویی و داروهای ضد ویروس دارند.

جلالی افزود: در این مدت سرعت واکسیناسیون مناسب بوده است به طوری که حدود ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۵۰۰ نفر در بابل واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه با تمام توان در حال خدمات رسانی هستیم، تصریح کرد: تخت‌های بیمارستانی برای بستری وجود دارد اما باید مراقبت‌های بهداشتی در اولویت باشند.

وی با بیان اینکه نگران شیوع بیماری هستیم، گفت: مردم باید بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند و تجمعات بسیار در این روزها خطرناک است.

جلالی اظهار کرد: ویروس جدید دلتا سرایت پذیری فوق العاده بالایی دارد و در مدت زمان بسیار کم تعداد بسیار زیادی را می‌تواند آلوده کند.

کد خبر 508563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.