بهترین الگو برای توسعه متوازن شهر چیست؟

یک دکترای طراحی شهری گفت: هوشمندسازی، انجام مطالعات گسترده در حوزه بازآفرینی و طرح‌های شهری و ارائه چشم اندازی مناسب از آینده شهر راهکارهایی موثر به منظور جلوگیری از رشد نامتوازن شهر است.

حسن سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیاز است طراحی فضاهای شهری با توجه به جمعیت شهر و نیازهای شهروندان انجام شود و در این راستا باید رویکردهای هوشمندسازی شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برنامه ریزی هوشمند موجب شده تا روند توسعه شهری از یک الگوی مشخص تبعیت کند که همه جوانب شهر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این دکترای طراحی شهری خاطرنشان کرد: توجه به جمعیت شهر و تنظیم سرانه‌ها با توجه به ساختارهای کالبدی و ابعاد شهر موجب شده تا شهر رشد متوازنی داشته باشد و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، حتی معضلات زیست محیطی آن به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: بدین منظور نیاز است مدیریت یکپارچه شهری مورد توجه قرار بگیرد و روی طرح‌های شهری مطالعات عمیقی بشود.

سجادزاده تصریح کرد: بدین منظور نیاز است تمامی ابعاد و ویژگی‌های شهر، نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و راهکارها به منظور توسعه متوازن و جلوگیری از رشد نامتوازن شهر مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت به موجب تغییرات گسترده شهرها و روند مهاجرتی که امروزه شهرها با آن درگیر هستند، چالش‌های گسترده‌ای در انتظار ساختار مدیریتی شهرها خواهد بود.

وی ادامه داد: ساختارهای نامنسجم و پراکنده شهری موجب شده تا هزینه مدیریت شهر برای خدمات رسانی به نقاط مختلف شهر افزایش یابد و امروزه شهرداری به عنوان اداره کننده شهر که وظیفه ارائه خدمات شهری را بر عهده دارد بار سنگینی بر دوش بکشد.

این دکترای طراحی شهری گفت: هوشمندسازی، انجام مطالعات گسترده در حوزه بازآفرینی و طرح‌های شهری و ارائه چشم اندازی مناسب از آینده شهر راهکارهایی مؤثر به منظور جلوگیری از رشد نامتوازن شهر است.

کد خبر 508538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.