برگزای جشنواره عکس "اصفهان، شهر زندگی"

جشنواره عکس "اصفهان، شهر زندگی" با هدف ارائه تصویر همه جانبه از اصفهان در حوزه‌های عمران و توسعه شهری، فضاهای شهری، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی شهر و شهروندان، نمادهای شهری از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در نظر دارد تا با برگزاری جشنواره عکس "اصفهان، شهر زندگی" لحظات و تصاویر جاری زندگی در چند سال گذشته را با رویکرد عمران و توسعه شهری، فضاهای شهری، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی شهر و شهروندان، نمادهای شهری و … از زاویه دید عکاسان، ثبت و نظاره کند.

از همین رو جشنواره عکس "اصفهان، شهر زندگی" در محورهای بخش آزاد به دریافت آثاری با موضوع، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمند، نشاط اجتماعی، زنان و زندگی شهری، شهر، فرهنگ و کرونا، گذر فرهنگی چهارباغ، گردشگری و حضور گردشگران، نمادها، تندیس‌های شهری، زیباسازی‌ها، حمل و نقل عمومی (مترو، یک شهر زیر شهر و …)، عمران و توسعه شهری (پروژه‌های جدید شهری)، بازآفرینی (مرمت و بهسازی فضاهای شهری)، برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و ارتباطات شهری و ارتباطات بین‌الملل می‌پردازد.

شرکت همه خالقان اثر از سراسر ایران در این جشنواره، آزاد است. همچنین آثار به صورت تک عکس پذیرفته می‌شود و هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۲۰ فریم عکس ارسال کند. ضمن اینکه عکس‌ها می‌تواند سیاه و سفید یا رنگی ارائه شود و ویرایش آنها تا آنجا که به اصل و جنبه استنادی اثر، خدشه‌ای وارد نکرده باشد، قابل قبول است. در صورت لزوم، هیأت داوران می‌تواند نسبت به دریافت اصل اثر، اقدام کند.

آثار باید با فرمت jpeg ارسال شود و اندازه ضلع بزرگ حداکثر ۲ هزار پیکسل با حجم کمتر از ۲ مگابایت برای هر عکس باشد. عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هر نشانه تصویری دیگری باشد.

بر اساس شرایط اعلام شده برای این جشنواره، ارسال نام و نام خانوادگی و شماره تماس صاحب اثر همراه با آثار الزامی است. در صورت لزوم، جشنواره می‌تواند از عکس‌های برگزیده برای انتشار در کتاب و یا نمایشگاه، استفاده کند.

این جشنواره دارای بخش جنبی است که بر همین اساس مسئولان ارتباطات و روابط عمومی همه سازمان‌ها، مناطق، معاونت‌ها، شرکت‌ها و نهادها می‌توانند در محور روابط عمومی‌ها و مسئولان ارتباطات، با ارسال آثار مرتبط با موضوعات فراخوان، در این جشنواره شرکت کنند. در این بخش اهدای جایزه به اثر برگزیده (عکاس برتر) و تقدیر از روابط عمومی برتر انجام می‌پذیرد.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار: به جشنواره تا پنجم مرداد ماه ۱۴۰۰ است و داوری آثار در روز دهم مرداد ماه انجام می‌گیرد. زمان در نظر گرفته شده برای اعلام برگزیدگان ۱۳ مرداد ماه است.

ترکیب هیأت داوران، متشکل از حمیدرضا بانی، آریا جعفری و خدیجه نادری، مدیر اجرایی، علیرضا وثیق انصاری و مسئول اجرایی بخش ارتباطات، مجید اسلام دوست است.

در این جشنواره به نفر اول لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون تومان، نفر دوم، لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان و نفر سوم، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان و به برگزیده بخش جنبی، لوح تقدیر و مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به ایمیل دبیرخانه به آدرس esfahanpix@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 508534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.