برخورد امنیتی با مردم خوزستان خلاف قانون اساسی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر خوزستان گفت: برخوردهای امنیتی و انتظامی با مردمی که تنها سلاحشان شعار و مشت‌های گره کرده است، خلاف قانون اساسی و اخلاق اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم امینی امروز (سه‌شنبه) در سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر خوزستان اظهار کرد: طی روزهای اخیر اخبار نگران‌ کننده‌ای از دغدغه‌های شهروندان خوزستان به دلیل وضعیت نامطلوب بهداشتی و کمبود آب و برق به گوش می‌رسد. قطع متوالی برق و در مواردی نبود آب آشامیدنی در گرمای طاقت فرسای خوزستان و تلف شدن احشام و حیوانات روستاییانی که تنها راه امرار معاش و کسب درآمدشان دامداری است به خودی خود برای این هموطنان موجب بروز خشم و ناراحتی است. شرایط دشوار کرونایی و لزوم رعایت بهداشت فردی و استفاده از مواد بهداشتی نیز مزید بر علت شده، شرایط را دشوارتر و احتمال افزایش خشم مردم را بیشتر کرده است.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورای شهر تهران ادامه داد: در چنین شرایطی، برخوردهای امنیتی و انتظامی با مردمی که تنها سلاحشان شعار و مشت‌های گره کرده است، خلاف قانون اساسی و اخلاق اسلامی است.

وی تصریح کرد: لازم است دست اندرکاران و صاحب منصبان مرتبط با احترام به حق شهروندان برای داشتن آب آشامیدنی و برق مناسب به‌عنوان نیازهای اولیه انسانی و محترم شمردن آزادی‌های اساسی آن‌ها در زمینه حق اعتراض، به‌جای برخورد قهرآمیز با معترضین، برای حل مشکل این شهروندان یعنی تأمین آب و برق مورد نیاز در اسرع وقت تمام توان خود را به‌کار بگیرند.

کد خبر 508532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.