برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در بقاع شهرهای قرمز و نارنجی کرونا ممنوع است

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: دعای عرفه و نماز عید قربان در بقاع متبرکه شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی کرونا برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام ولی‌الله روان با اشاره به در پیش رو داشتن دهه ولایت، اظهار کرد: هر ساله در این ایام جشن "ولایت علوی اکمال دین نبوی" در امامزادگان استان اصفهان برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و ارسال دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسم و جشن‌های دهه ولایت داریم، اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل هرگونه برگزاری مراسم در شهرها با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در دهه ولایت ممنوع اعلام شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ویژه دهه ولایت در شهرهای با وضعیت سفید، آبی و زرد در این ایام بلامانع است، ادامه داد: باید توجه داشت که در استان اصفهان بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها شش شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی برگزاری مراسم دعای عرفه، جشن‌های ولایت و نماز عید قربان ممنوع است، افزود: برگزاری این مراسم‌ها در شهرها با وضعیت زرد بلامانع است.

حجت الاسلام روان با اشاره به اینکه در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا برگزاری مراسم دعای روز عرفه در بستر فضای مجازی در دستور کار است، اضافه کرد: برای این امر استفاده از کانال شمیم افق در دستور کار است.

وی با بیان اینکه عمده تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دهه ولایت امسال به منظور حفظ سلامت شهروندان در بستری فضای مجازی و تبلیغات محیطی دنبال می‌شود، تصریح کرد: همچنین در ۴۹ بقعه شاخص استان اصفهان ۱۰ شب برنامه معارفی به صورت تولیدی و زنده، پخش خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه دهه ولایت از ۲۹ تیرماه آغاز و تا هفتم مرداد ادامه دارد، اضافه کرد: سعی داریم در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت عنوان طرح در سایه سار ولایت میزبان کاروان خدام حرم حضرت علی (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های کمک معیشتی در قالب طرح "تبرکات علوی" نیز در این ایام در دستور کار است، ادامه داد: در نظر داریم این طرح را با همت بقاع سطح یک و دو استان اصفهان اجرایی کنیم.

کد خبر 508486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.