طرح جامع و تفصیلی شهر شهرکرد در حال بازنگری است

معاون معماری و شهرسازی شهردار شهرکرد گفت: طرح جامع و تفصیلی شهر شهرکرد در حال بازنگری است.

مرجان دادایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات بهینه انجام شده در شهرداری شهرکرد طی یک سال گذشته اظهار کرد: آموزش و شفاف سازی اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی برای پرسنل شهرداری، بهبود و ارائه خدمات شهرسازی و معماری، ارتقای رضایت شهروندان از نحوه ارائه خدمات، کاهش زمان انتظار شهروندان برای دریافت پاسخ از شهرداری برخی از این اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی شهر در حال بازنگری است که تدوین آن با اداره راه و شهرسازی بوده، اما شهرداری نیز در راستای تسریع در این مقوله، جلسات مستمر با حضور متولیان امر برگزار کرده تا مطالعات بازنگری و تصویب طرح جامع شهر شهرکرد جهت اجرا زودتر انجام شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار شهرکرد ادامه داد: پیگیری اصلاحیه طرح و مسیر کمربندی جنوبی شهر از دیگر پروژه‌ها است.

وی پیگیری تهیه و تصویب طرح موضعی تپه درازگوش و تدوین ضوابط در راستای تبدیل شهر شهرکرد به شهر دوستدار کودک را دو پروژه‌ بزرگ شهرداری دانست و اظهار کرد: برای اجرای این دو پروژه ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دادایی گفت: پروژه پیگیری و اجرای طرح تجزیه ممیزی و مغایرت گیری املاک سطح شهر پس از ۱۳ سال اجرایی می‌شود و مشاور پروژه، املاک دارای مغایرت را شناسایی کرده و جهت ادامه روند امور، آن‌ها را به شهرداری معرفی می‌کند که تعداد املاک در سطح شهر ۵۸ هزار ملک است.

وی با بیان این که این پروژه با اعتبار دو میلیارد تومان انجام می‌شود، تاکید کرد: هدف از این پروژه اجرای قانون نوسازی و عمران شهری مصوبه ۱۴۷ است تا جمع آوری اطلاعات و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی برای بهره‌برداری و برنامه‌ریزی و ارائه بهینه خدمات شهری به شهروندان صورت گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار شهرکرد ادامه داد: در حوزه شهرسازی تشکیل واحد GIS و تهیه بانک اطلاعاتی مکانی شهر انجام شده و فعال شده است.

وی تاکید کرد: در سطح خرد ۲۲ پرونده به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ارسال شده و پس از اخذ مصوبه، ابلاغ آنها توسط کمیسیون اصلاحات صورت گرفته که در لایه‌های جی آی اس و نقشه طرح تفصیلی شهر به‌روزرسانی شده تا خدمت‌رسانی در حوزه‌های صدور پروانه و گواهی‌ها توسط پرسنل شهرداری در مناطق دوگانه به نحو احسن انجام گیرد و سبب تسهیل و تسریع در انجام امور شهروندان شود.

دادایی ادامه داد: پروژه نقشه برداری املاک سطح شهر نیز در حال طی روند قانونی جهت عقد قرارداد با مهندسان مشاور است.

وی گفت: در اراضی صنایع حوضچه‌ای، انجام امور شهرسازی مربوط به ۷۰ پرونده و معرفی جهت اخذ ۶۵ برگ مشخصات جدید انجام گرفته که از این تعداد ۲۲ پلاک در اراضی مذکور دارای ممنوعیت نقل و انتقال بوده که با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر امور مربوط به آنها صورت پذیرفت.

معاون معماری و شهرسازی شهردار شهرکرد اظهار کرد: در اراضی موسوم به تعاونی مسکن بنیاد جانبازان مشکلات مربوطه پس از اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ و رفع مغایرت مالکیتی مرزبندی پیله‌ها با اراضی برم پهنه نیز پس از پیگیری‌های متعدد انجام شد.

وی عنوان کرد: در اراضی صنایع حوضچه‌ای پس از گذشت سنوات متعدد طرح تفکیکی اراضی مصوب شد و پس از آن نیز جهت افزایش تراکم و سطح اشغال طرح توجیهی توسط شهرداری تهیه و به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شد و مصوبه کمیسیون ماده ۵ نیز اخذ شد.

دادایی عنوان کرد: در راستای انجام عقب نشینی املاک سطح شهر، با توجه به نیاز شهر و در نظر گرفتن تمهیدات ترافیکی املاک دارای لزوم عقب نشینی واقع در خیابان‌های ملت، بوعلی‌سینا و بلوار رهبر در اولویت ویژه است که پس از بررسی‌ها و اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر، بلوار سفیر امید هم به موارد فوق جهت اولویت ویژه عقب نشینی اضافه شده و در راستای تحقق این امر مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از محل سهم ۱۰ درصد شهرداری تخصیص یافته است.

کد خبر 508460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.