پرونده تشکیل پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد وزارت نفت در تاسیس "موسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز" در قالب ماده ۲۳۴ در این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در این نشست ابتدا عملکرد وزارت نفت در تأسیس مؤسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در قالب ماده ۲۳۴ با حضور معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری این وزارتخانه و دستیار وزیر نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان نماینده سئوال‌ کنندگان ابهامات پیش آمده را مطرح کرد و در ادامه مسئولان حاضر توضیحات لازم را ارائه دادند و در نهایت مقرر شد مسئولان "مؤسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز" و سئوال‌کنندگان مدارک و مستندات خود را به کمیسیون انرژی ارائه دهند تا پس از بررسی بیشتر موضوع در جلسات آتی، اعمال ماده ۲۳۴ (ارسال پرونده تخلف به قوه‌قضاییه) در این خصوص به رأی گذاشته شده و در صورت موافقت اعضا، مصوبه کمیسیون جهت طی مراحل بعدی به هیأت رئیسه ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ابهاماتی که نماینده سئوال‌ کننده مطرح کرد بیشتر در رابطه با فرآیند و چگونگی ایجاد این مؤسسه و صلاحیت افراد انتخاب شده به عنوان هیأت امنا بود. این سئوال برای نمایندگان مطرح است که صلاحیت اعضای حقیقی عضو هیأت امنای مؤسسه بر چه اساس و مبنایی تأیید شده است و چرا این سمت به صورت نامحدود به آن‌ها داده شده است؟ البته توضیح داده شد که نامحدود صرفاً یک موضوع حقوقی در اداره ثبت است و وزیر آینده بنا به تشخیص و صلاحدید خود می‌تواند تمام این افراد را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: ماهیت و چرایی ایجاد این پارک فناوری توسط وزارت نفت ابهام دیگر نمایندگان بود درواقع آن‌ها معتقدند باوجود ساختارهای پژوهشی متعدد در وزارت نفت چرا اصلاً باید این پارک ایجاد شود؟ که پاسخ دادند، کارکرد پارک با دیگر مراکز پژوهشی متفاوت است.

کد خبر 508448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.