برگزاری مراسم روز عرفه در فضای باز تنها با اخذ مجوز امکانپذیر است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مراسم متمرکزی بدون حضور مردم در گلزار شهدا برگزار می‌شود و به صورت مجازی پخش خواهد شد و برگزاری مراسم روز عرفه در فضای باز مشابه برنامه سال گذشته با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های خاص نیازمند اخذ مجوز از بهداشت و درمان و تعیین مسئول است.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متأسفانه استان اصفهان در شرایط خوبی نیست و تعداد بیماران و بستری‌ها سه برابر نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است که در مدت کوتاهی می‌تواند تمام تخت‌های بیمارستانی ما را اشغال کند.

وی در خصوص برپایی مراسم دعای عرفه، ادامه داد: مراسم متمرکزی بدون حضور مردم در گلزار شهدا برگزار می‌شود و به صورت مجازی پخش خواهد شد اما برگزاری مراسم روز عرفه در فضای باز مشابه برنامه سال گذشته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های خاص نیازمند اخذ مجوز از دستگاه بهداشت و درمان و تعیین مسئول برگزاری مراسم است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و از امروز به صورت ویژه همه محدودیت‌هایی که طبق دستورالعمل‌ها ابلاغ کرده بودیم توسط همه دستگاه‌های اجرایی با نظارت بهداشت و درمان به اجرا درمی‌آید.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: روند واکسیناسیون در استان اصفهان به خوبی پیش رفته است و روزانه ۲۵ هزار نفر در مراکز تجمعی در حال واکسینه شدن هستند و در حال حاضر به مرز واکسیناسیون ۶۰ ساله‌ها رسیدیم و تا مردادماه به مرز ۵۰ ساله‌ها هم می‌رسیم.

وی با بیان این که هیچ تعطیلی مشابه تهران و کرج برای استان اصفهان نداریم و تنها تعطیلی روزهای پنجشنبه در دستور کار است، افزود: مقرر شد اصناف هم در روز پنج شنبه تعطیل باشند و این موضوع به همه صنوف ابلاغ می‌شود.

کد خبر 508445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.