۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
قتل نوزاد ۲ ماهه توسط مادرش

قتل فجیع پیر مرد با داس، به دام افتادن حفاران غیرمجاز، برخورد صاعقه به پنج مرد، قتل نوزاد دو ماهه توسط مادرش، سلاخی یک جوان در خیابان و نجات نوزاد از مرگ حتمی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیرمرد ۹۰ ساله که تنها در روستای بکندی بخش کوهین در قزوین زندگی می‌کرد به شکل وحشیانه‌ای به قتل رسید.

جسد مقتول یک روز پس از قتل و به واسطه پاسخ ندادن به تماس‌های فرزندانش توسط همسایه کشف شده است.

شواهد حاکی از آن است که وی با چند ضربه داس به گردن و دست‌ها مجروح شده و بلافاصله از دنیا رفته‌است، انگیزه قاتل یا قاتلین هنوز نامشخص است.

خانواده مقتول مدعی هستند که هیچ سرقتی از منزل پیرمرد صورت نگرفته و نیروی انتظامی در حال بررسی دلایل وقوع قتل است.

به دام افتادن حفاران غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: باند حفاری غیرمجاز در شهرستان مرودشت دستگیر شدند.

محمدرضا بهمنی‌نژاد اظهار کرد: در پی دریافت خبر مبنی بر حفاری گنج غیرمجاز واقع در ارتفاعات مشرف به شهرک ابرج عوامل این یگان در محل مورد نظر دو نفر را در حال نگهبانی از حفاران دستگیر کردند.

وی افزود: این دو نفر، مأموران انتظامی را به محل حفاری راهنمایی کردند و چهار نفر دیگر از حفاران در حین حفاری همراه با ادوات دستگیر و همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

برخورد صاعقه به پنج مرد حادثه‌ساز شد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد از صاعقه زدگی پنج نفر در یک منطقه عشایری بخش لوداب شهرستان بویراحمد خبر داد.

جهانبخش وحدت نژاد در این خصوص اظهار کرد: حادثه صاعقه زدگی در منطقه عشایری «آب چندار» بخش لوداب شهرستان بویراحمد به سامانه ١۱۵ اورژانس استان اطلاع داده شد و پس از اطلاع دادن این حادثه تیمی از اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این حادثه ۵ مرد حدوداً ۵۶، ۴۷، ۴۳، ۲۹ و ۲۵ ساله دچار صاعقه زدگی شده بود و چهار نفر از مصدومان توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند و یک نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه دچار سوختگی و بی‌حسی دست و پا در یک طرف بدن خود شدند.

قتل نوزاد دو ماهه در فریدون‌کنار

مادر تهرانی به قتل نوزاد اعتراف کرد و حقایق قتل نوزاد را عنوان کرد، جسد این نوزاد ۲ ماهه در سوئیت ساحلی فریدون‌کنار کشف شد.

پرونده قتل نوزاد دو ماهه وارد مرحله جدیدی شد و خانواده این نوزاد از قتل نوزاد دو ماهه در شوک هستند.

بلافاصله با حضور دادستان بازپرس و مأمورین آگاهی در محل کشف جسد تحقیقات قضائی انجام و پس از تشکیل پرونده قضائی و اظهارات مادر نوزاد مشخص شد، مادر نوزاد ظهر روز شنبه در حال شستن نوزاد بوده است که از دست وی افتاده و نامبرده دچار شوک شده بود.

بعد از چند دقیقه در حالی که نوزاد بی‌جان بوده از وان آب خارج کرده و به لحاظ عذاب وجدان ناشی از کوتاهی در انجام وظیفه مادری و اینکه خودش را مقصر مرگ می‌دانسته قصد خودکشی در دریا را کرد و ناگزیر از تهران و در حالی که جسد نوزاد را در بغل داشته به فریدون‌کنار آمده و در سوئیت اجاره‌ای مستقر شده است.

وی پس از آنکه به قصد خودکشی به دریا رفته بود به یکباره از خودکشی پشیمان می‌شود و به مأموران موضوع مرگ نوزاد را اطلاع می‌دهد.

مادر نوزاد پس از تشکیل پرونده قضائی در شعبه بازپرسی و شکایت ولی قهری (پدر) از همسرش تحت اتهام (اهمام و سهل انگاری در مراقبت از طفل منجر به مرگ نوزاد) با صدور قرار تأمین کیفری بازداشت و روانه زندان شد، اما تحقیقات قضائی تا وصول پزشکی قانونی در خصوص علت تامه ادامه دارد.

سلاخی یک جوان در خیابان

فرمانده انتظامی بروجن، از کشف قتل و دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش شهرستان در این رابطه خبر داد.

مسلم احمدی اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل عمد در بروجن، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ بروجن و کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی گسترده، دو نفر از اراذل و اوباش شهرستان بروجن را شناسایی و با اجرای طرح مقابله با اراذل و اوباش آنان را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: یکی از متهمان در بازجویی‌های اولیه به قتل عمد اعتراف و آلات قتاله شامل یک تیغه چاقو و یک تیغه قمه نیز کشف و ضمیمه پرونده شد.

نجات نوزاد از مرگ حتمی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در پی تماس مادری باردار در شاهین شهر، نیروهای اورژانس ۱۱۵ این شهرستان به محل اعزام شدند و به علت کمبود زمان برای انتقال به بیمارستان، مراحل زایمان با کمک نیروهای اورژانس در محل موفقیت آمیز بود.

علی پارسا افزود: نوزاد پسر به دنیا آمده، سیانوزه بود که بلافاصله نوزاد احیا و پس از تثبیت علائم حیاتی، مادر و نوزاد برای مراقبت‌های تکمیلی به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.

کد خبر 508362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.