امضای تفاهمنامه اولین مرکز شتابدهی هنر و رسانه در اصفهان

حوزه هنری استان اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان تفاهم‌نامه مشارکت و سرمایه‌گذاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این تفاهم نامه باهدف ایجاد شتاب دهنده کسب و کار با موضوع "هنر و رسانه" در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در دفتر صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان امضا شد.

اهمیت شتاب‌دهندگی در هنر

مجتبی شاه مرادی رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های حوزه هنری استان اصفهان، گفت: بزرگترین مرکز آموزش هنری استان اصفهان (سوره) متعلق به حوزه هنری است، این مرکز در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا توانست چند هزار نفر هنرجو را آموزش دهد و این هنرجویان ظرفیت بسیار خوبی برای تأسیس استار تاپ‌های هنری هستند.

وی خانه هنرمندان و هنرستان‌های سوره اصفهان را از دیگر ظرفیت‌های حوزه هنری دانست و با اشاره به پتانسیل‌های این مراکز در پیشبرد استارت آپ های هنری و رسانه‌ای، افزود: تعریف استار تاپ ها در هنر بسیار مهم و متفاوت از تعاریف رایج است.

رئیس حوزه هنری اصفهان ادامه داد: هنرمندان معاصر ظرفیت‌های زیادی در این زمینه دارند و امیدواریم با تأسیس مرکز نوآوری "هنر و رسانه" اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

شاه مرادی با اشاره به اینکه اگر مفهوم شتاب دهندگی در هنرها تعریف شود بخش عمده‌ای از مشکل صنایع خلاق در عرصه هنر و رسانه را در کشور حل می‌کند، ادامه داد: شتاب دهندگی در رسانه بهتر قابل درک است و تصویر روشنی از این شتاب دهندگی داریم اما در هنر کار کمتری صورت گرفته است.

ظرفیت فعالیت در صنایع خلاق

احمد ورد مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: شتاب دهنده فعال در حوزه صنایع خلاق بسیار کم است و یکی از اولویت‌های ما حمایت از همین شتاب‌دهنده‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که می‌توان برای گسترش شتاب‌دهنده‌ها انجام داد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در چهار بخش تسهیلات، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صدور ضمانت نامه‌های پژوهشی و تضمین تعهدات پژوهشگران تعریف می‌شود.

اصفهان تشنه ایده‌های نو است

امیر محزونیه مدیر شتاب دهنده هنر و رسانه نیز با اشاره به اینکه اصفهان تشنه فعالیت‌ها و ایده‌های نو در زمینه هنر و رسانه است، تاکید کرد: تأسیس این شتاب دهنده تغییر چشمگیری در این فضا به وجود خواهد آورد.

وی اظهار امیدواری کرد با تأسیس و حرکت در زمینه استارت‌آپ های هنری گامی نو در بهبود این دو حوزه برداشته شود.

گفتنی است با امضای تفاهم نامه مذکور این شتاب دهنده برای حمایت از ایده‌های نو کسب و کار در زمینه فعالیت‌های هنری به زودی آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 508274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.