برپایی بیش از ۳۵۰ پایگاه برای جمع آوری نذورات عید قربان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان، برای کمک به معیشت نیازمندان، بیش از ۳۵۰ پایگاه امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان، آماده دریافت نذورات خیران است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیته امداد "طرح نذر قربانی" را برای هدفمند کردن نذورات مردمی در بیش از ۳۵۰ پایگاه در استان اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قربانی کردن از جمله سنت‌های حسنه در دین مبین اسلام است، گفت: در دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری خدماتی از جمله جمع آوری نذورات، ذبح، بسته بندی و توزیع گوشت قربانی، به همشهریان اصفهانی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم نیکوکار با هر توان مالی می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، گفت: قیمت دام ارائه شده در این مراکز بر اساس نرخ مصوب خواهد بود و هزینه‌ای برای عملیات ذبح از مراجعه کنندگان دریافت نمی‌شود، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت تمایل، همه یا بخشی از قربانی خود را برای کمک به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با همت مردم خیر و نیکوکار استان بیش از هشت میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از ۲۰۰ رأس دام سبک و گوشت قربانی با نظارت شبکه دامپزشکی استان در میان نیازمندان توزیع شد.

زارع با اشاره به سنت پسندیده عقیقه گوسفند، افزود: کمیته امداد استان در همه ایام سال با توجه به نیت خیران و به نیابت از آنها آماده انجام قربانی و توزیع آن در میان نیازمندان واقعی است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات، با توجه به شرایط کرونایی برای حفظ سلامتی مردم نیک اندیش استان، روش‌های الکترونیکی نیز فراهم است از خیران درخواست کرد؛ با شماره گیری کد #۱*۰۳۱*۸۸۷۷* و یا واریز به کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ برای ارائه نذورات خود اقدام کنند.

کد خبر 508236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.