این ۱۲ نفر!

لیست ۱۲ نفره گزینه‌های شهرداری تهران منتشر شد و در حالی دو تن از یاران نزدیک به قالیباف از آن حذف شده بودند که به نظر می‌رسید از شانس بالایی برای رسیدن به جمع گزینه‌های نهایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از لیست ۴۱ نفره ابتدایی که از سوی منتخبان شورای ششم شهر تهران معرفی شد روز گذشته از میان ۲۴ نفر، ۱۲ نفر به عنوان افرادی که به شاخص‌های تعیین شده نزدیک‌تر بودند انتخاب و معرفی شدند.

برخی چهره‌ها از همان ابتدا اعلام کردند که برای تصدی سمت شهرداری تهران تمایل ندارند و ۱۷ تن قبل از رأی‌گیری انصراف دادند که از چهره‌های انصراف داده می‌توان به حسین طلا، پژمان پشمچی‌زاده، علیرضا جاوید، مرضیه وحید دستجردی، قدرت الله گودرزی، پرویز فتاح، مخبر دزفولی، سعید محمد، سردار حاجی‌زاده، سردار وحیدی، محمد فروزنده، مسکنی و فرهاد رهبر اشاره کرد.

در این میان اما قرار نداشتن برخی نام‌ها در لیست ۱۲ نفره نشان از کاهش سهم یاران محمدباقر قالیباف از گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران داشت. مجتبی عبداللهی و محمد جواد شوشتری در حالی در این مرحله حذف شدند که به نظر می‌رسید از شانس بالایی برای قرار گرفتن در میان گزینه‌های نهایی برخوردار باشند.

حسین دهقان کاندیدای انصرافی ریاست جمهوری که به نظر نمی‌آید در ترکیب دولت آینده هم شانسی برای حضور داشته باشد نتوانست رأی لازم را برای قرار گرفتن در لیست میانی به دست آورد.

به گفته مهدی اقراریان، سخنگوی منتخبان ششم ۱۲ گزینه نهایی یک هفته فرصت دارند برنامه‌هایشان را در اختیار منتخبان شورای ششم قرار دهند و هفته آینده بررسی نهایی می‌شود.

قرار بود در این مرحله ۱۰ نفر انتخاب شوند اما ناصر امانی در این رابطه گفته است که ابتدا قرار بود ۱۰ نفر به عنوان گزینه نهایی اعلام شوند ولی از آنجایی که تصمیم گرفتیم دست منتخبان جهت انتخاب شهردار بازتر باشد اسامی دو نفر دیگر به این لیست اضافه شد. البته ممکن است طی روزهای آینده به دلایلی برخی از گزینه‌های اعلام شده برنامه‌هایشان را ارائه ندهند و یا به نوعی می‌توان گفت، به زودی دو تا چهار نفر از قبول مسئولیت به عنوان شهردار انصراف دهند.

اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و سید صولت مرتضوی، ۱۲ نفری هستند که به لیست ماقبل پایانی انتخاب شهردار پایتخت رسیده‌اند.

معصومه آباد و هابیل درویشی از شانس اندکی برای رسیدن به دور بعدی برخوردارند و از میان یاران قالیباف مازیار حسینی و جمال آبرومند به عنوان گزینه‌های اصلی طیف نزدیک به شهردار سابق تهران نام برده می‌شود.

هرچند که در خبرهای غیررسمی شانس جمال آبرومند را بیش از مازیار حسینی عنوان می‌کنند اما آمدن نام وی در پرونده معروف به یاس کار او را مشکل خواهد کرد.

اسماعیل احمدی مقدم هم مدت‌ها به دلیل پرونده بنیاد تعاون ناجا دارای حاشیه‌هایی بود که او هم برای رسیدن به گزینه‌های نهایی به دلیل حاشیه‌ها راه دشواری دارد.

در میان سایر چهره‌های باقی مانده در لیست اعضای شورای ششم، محسن پیرهادی، رستم قاسمی و علیرضا زاکانی در صورتی که به دولت نروند بیشترین شانس را دارند.

نام

سابقه

نزدیک به کدام چهره‌های تأثیر گذار در انتخاب شهردار

اسماعیل احمدی مقدم

فرمانده سابق نیروی انتظامی

قالیباف -سروری

معصومه آباد

عضو سابق شورای شهر تهران

قالیباف

جمال آبرومند

دستیار محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، سابقا جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه و فرمانده دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین

قالیباف

محسن پیرهادی

عضو سابق شورای شهر و عضو هیأت رئیسه مجلس

سروری

مازیار حسینی

معاون فنی عمران و حمل و نقل و ترافیک در زمان شهرداری محمد باقر قالیباف

قالیباف

هابیل درویشی

مدیرعامل مترو در زمان قالیباف، معاون مهندسی ناجا

قالیباف

علیرضا زاکانی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

سروری

عباس علی آبادی

مدیرعامل گروه مپنا

چمران

علی نیکزاد

نایب رئیس مجلس، وزیر اسبق مسکن

سروری _ چمران

رستم قاسمی

وزیر سابق نفت

سروری _ چمران

سید صولت مرتضوی

شهردار سابق مشهد، معاون وزیر کشور

سروری

مهرداد بذرپاش

رئیس دیوان محاسبات کشور

سروری

کد خبر 508177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.