استقبال هنرمندان ایرانی خارج از کشور از نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکنون دو هزار اثر به جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران ارسال شده است که در این میان با استقبال هنرمندان ایرانی ساکن خارج از کشور نیز روبرو بودیم.

به گزارش ایمنا، نصیر ملت با اشاره به استقبال بی نظیر هنرمندان صنایع دستی از جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره در چند بخش پیش‌بینی شده است؛ یکی از این بخش‌ها نشان «همای زرین» است که در ۲۰ رشته صنایع دستی به ۲۰ اثر برتر و ۱۰ اثر خلاقانه به عنوان آثار برگزیده اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره همچنین برگزیدگان در پنج بخش طراحی خلاقانه، طراحی فرش، طراحی پوشاک، بسته بندی و استارتاپ ها معرفی می‌شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این بخش از مسابقه هم هنرمندانی از سراسر کشور آثاری ارسال کرده‌اند، گفت: هنرمندان ایرانی ساکن خارج از کشور با کسب اطلاع از جشنواره اقدام به ارسال اثر کرده و استقبال زیادی از بخش‌های مسابقات جشنواره داشته‌اند.

ملت با اشاره به اینکه آثاری از کشورهای آفریقایی، برزیل، آرژانتین و شیلی به جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: در مجموع در همه بخش‌های مسابقه‌ای جشنواره دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار رسیده در حال ارزیابی تخصصی از سوی هیئت انتخاب است، گفت: بعد از این مرحله داورانی از سراسر کشور اقدام به داوری آثار خواهند کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارسال آثار به جشنواره از طریق سایت جشنواره انجام می‌شود، گفت: در بخش آثار برتر و خلاق، اصل اثر به صورت فیزیکی در مرحله دوم، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یکی از شروط برای داوری آثار در این بخش، ارسال نسخه فیزیکی اثر به دبیرخانه است.

ملت افزود: در حال تدوین ساز و کاری از سوی جشنواره هستیم تا به آثار برتر در بخش مسابقه‌ها گواهینامه بین‌المللی مهارت از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا شود.

کد خبر 508097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.