بهره برداری از کوشک باغ هنر تهران

شهردار تهران از بهره برداری کوشک باغ هنر خبر داد و گفت: کوشک باغ هنر که در طرح جامع اراضی عباس‌آباد دیده شده‌ بود، تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" آئین گشایش کوشک باغ هنر

مرکز نمایش، معرفی، ترویج و آموزش هنر ایرانی

امروز منطقه عباس‌آباد به یکی از جاذبه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری شهر تهران تبدیل شده‌ است.

موضوع احداث کوشک باغ هنر که در طرح جامع اراضی عباس‌آباد دیده شده بود در این دوره در اولویت قرار گرفت و خوشبختانه به بهره‌برداری رسید.

تلاش می‌شود که این مجموعه به مرکزی برای آموزش و استمرار هنرهای ظریفه ایرانی تبدیل شود.

معماری سنتی ما بر پایه اساس و اصولی که به آن افتخار می‌کنیم شکل پیدا کرده و در صنایع و هنرهای ظریفه نیز این مفاهیم نهفته است.

اینکه صنایع ظریفه و هنرهای معماری دوران پیش و پس از اسلام به فراموشی سپرده شود و به نسل‌های بعدی منتقل نشود بسیار نگران‌ کننده است. در این دوره تلاش شد به این ظرافت‌ها و نکات توجه شود  نکاتی که از طریق ضوابط قابل تداوم نیست و از طریق آموزش و بالا بردن سطح دانش و سلیقه‌ مردم می‌توان آن را تداوم بخشید. حداقل تأثیر به وجود آمدن چنین عمارت‌هایی این است که امکان آموزش و تسری این مفاهیم را به نسل‌های بعد فراهم می‌کند.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اگر بناها و آثار گذشته را عیناً تکرار کنیم، مطمئناً درجا زده‌ایم و پیشرفتی نکرده‌ایم ولی اگر مفاهیم غنی گذشته را به دوره امروز و نسل بعد منتقل کنیم، مسیر اصلی و درست را طی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

برای مثال می‌توان به پل طبیعت در اراضی عباس‌آباد اشاره کرد که اقتباسی از سازه‌های پل‌های ایرانی بود که به شکل مدرن خودش را نشان داد. تلاش بر این است که در عین احترام به گذشته راه آینده را نیز پیدا کنیم. "

کد خبر 508043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.