۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
هابل نجات پیدا کرد

تلسکوپ هابل که نزدیک به یک ماه است کار خود را متوقف کرده بعد از رفع مشکل دوباره به کار افتاد.

به گزارش ایمنا، مهندسان ناسا در رابطه به بازگشت مجدد هابل اظهار کردند: مشکل "رایانه حمل بار" تلسکوپ هابل را که بیش از یک ماه این تلسکوپ فضایی به حاشیه رانده بود، رفع کردند.

این سازمان فضایی اعلام کرد که با دستیابی موفقیت آمیز به سخت افزار پشتیبان این تلسکوپ مسن و برقراری ارتباط مجدد میان تمام ابزارهای آن، مشکل رایانه حمل بار هابل را برطرف کرده است. رایانه اصلی حمل بار تلسکوپ فضایی هابل یکشنبه _۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) _ کمی پس از ساعت ١٦ به وقت منطقه زمانی شرقی متوقف شد.

ناسا اکنون اعلام کرد که این سوئیچ برای رفع مشکل این رایانه در تلسکوپ هابل انجام شده است. بروز این مشکل موجب توقف این رایانه شد و جمع آوری داده‌های علمی را به حالت تعلیق درآورد.

ناسا در این رابطه اعلام کرده است: "تیم هابل" هم اکنون سخت افزارها را کنترل می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه چیز به درستی کار می‌کند.

رایانه حمل بار، بخشی از واحد علوم کنترل و مدیریت داده هابل یا واحد SI C&DH است که بسیاری از ابزارهای علمی تلسکوپ را کنترل می‌کند. زمانی که این رایانه یخ زد، سازهای هابل به طور خودکار عملیات را متوقف کردند و به «حالت ایمن» رفت. پس از هفته‌ها تحقیق، مهندسان ناسا بروز این مشکل را در واحد کنترل قدرت هابل یا PCU ردیابی کردند که این واحد نیز در واحد SI C&DH واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 508027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.